Beste horloges onder $1500

Vanaf nu kunnen we bij deze vraag standaard naar dit artikel verwijzen: Best value watches under $1500

Voor een keertje vind ik hun keuzes zo gek nog niet.

2 likes

Genieten. Kan dit misschien ergens in rode neonletters vastgepind worden? Eventueel met de sub 1000 en sub 500 lijstjes er ook nog bij, aangevuld door de leden? Denk dat er wekelijks meerdere nieuwelingen en een veelvoud aan bestaande forumleden profijt van hebben!

2 likes

Inderdaad geen slecht rijtje.
1 heb ik er al, 2 staan op de verlanglijst.

Prima rijtje inderdaad.

Seiko Shogun miste ik wel.

Er mist toch nog wel het e.a vind ik. Zelf zou ik het lijstje er denk ik wat anders uit laten te zien.

Iedereen heeft zo natuurlijk zijn persoonlijke voorkeuren, maar wat ik zo leuk vond was dat er een paar opstonden die je als horlogeliefhebber niet op zo’n lijstje verwacht (omdat degene die het lijstje opstelt die merken gewoonlijk niet kent) en anderzijds een paar die ik er zelf nooit had opgezet maar waarvan ik me wel kan voorstellen dat er een publiek voor is.
Denk bvb. Niet dat er hier veel lijstjes voorbij komen met vrouwenhorloges op.

Ik ben ook bezig met degelijke lijstjes te updaten op mijn blog. Goede reminder om daar weer eens tijd in te steken.

1 like

Vind persoonlijk The Urban Gentry lijstjes altijd wel leuk om te kijken https://www.youtube.com/user/theurbangentry

4 likes

Met ondertiteling aan. :wink:

1 like

Leuk lijstje, maar zoals zo vaak heel erg willekeurig. Persoonlijk zou ik een Sinn 104, Oris Artix of Artelier en Junghans Max Bill toevoegen en iemand anders weer drie andere horloges. Het is betekenisvoller om die lijstjes op te splitsen in specifieke categorieën zoals dress watches onder 500 euro, dress watches onder 1500 euro zoals @anon50762135EV doet. Dat maakt het vergelijken gemakkelijker en wat persoon A mooi vindt kan persoon B lelijk vinden en omgekeerd.

1 like

Leuke lijst. Zaten een aantal usual suspects en een paar verrassingen bij. Maar ik miste toch ook wel het één en ander voor mijn gevoel.

Vooral de Shinola zou eruit moeten; dat was waarschijnlijk een Amerika-promotie-dingetje.

En dan deze erin! Ook goed voor Amerika

2 likes

Mag ik het www adres van jouw blog hebben. Ga ik dat eens rustig lezen

momenteel zit ik nog in de update naar Engelstalig, als het klaar is slinger ik hem hier online, beloofd

2 likes

Die Ball is erg, erg mooi. En inderdaad, It’ll be America First. America. First.

Dat gezegd hebbende, Shinola als merknaam is natuurlijk fantastisch. Wat te zeggen van deze gezellige, licht koloniaal aandoende reclame voor schoenpoets:

But then I don’t know shit from Shinola. :slight_smile: