Ik ben op zoek naar een redelijk budget horloge tussen de 100 en 200 euro, ik wil er graag een met een stalen bandje en het liefst automatisch ivm ik gehoord heb dat dat het beste uurwerk is, noem eens wat leuke horloges voor me op, ik ben een beetje radeloos ivm dat ik niet hele leuke kan vinden online.
Een poosje op dit forum rondhangen. Dan ga je vanzelf je budget verhogen.
De mensen hier zijn een beetje verpest en vinden een horloge dat niet een paar honderd euro kost al gauw geen āechtā horloge, en dan krijg je dit soort opmerkingen:
Nieuw lukt dat ook wel hoor. Niet per se āmodemerkenā maar ook gewoon Seiko 5, Swatch, Casio, etc. etc. prima uurwerkjes, leuke modellen in de line-up. Gewoon een dagje voor gaan zitten!
De vraag van TS is trouwens echt beter te beantwoorden als we een beetje te weten komen wat de stijl moet zijn. Netjes, sportief, kantoordingetjeā¦
Een paar merken die in die prijsklasse iets hebben: Orient, Citizen, Seiko, CWC, Dan Henry, Invicta, Casio, Pulsar, Certina, Tissot, Precista, Deep Blue.
Zelf vind ik de CWC G10 en de Precista PRS-10 erg toffe horloges.
Edit: Bulova! Bijna vergeten . En ook een hele rits Russen (Vostok, Poljot en Raketa bijv.), maar daar ben ik niet zo in thuis.
Het was ook niet als commentaar naar jou bedoeld, maar meer als algemene opmerking hoe het er in elk topic aan toe gaat als er in de beginpost een max budget wordt opgegeven.
Duurt meestal niet lang voor er een āadviesā tot het verhogen van het budget komt.
Een leuke fossil moet zelfs voor een kleine 100eu al mogelijk zijn. Voor het geld zitten ze prima in elkaar, al wordt het op dit forum vaak neergezet als plakmerk.
Aan TS: het beste horloge, is het horloge dat je graag wil dragen. Aangezien dit voor iedereen anders is, is mijn advies eerst kijken naar wat je mooi vindt. Helaas worden horloges steeds duurder (of ons geld wordt minder waard, dan met doet voorkomen), maar voor je budget is best wat te krijgen.
Mee eens, maar de meeste die hier komen willen geen Fossil. Als je lang genoeg zoekt, kan je zelfs een nette Steinhart ocean 1 vinden voor 200 euro met Eta, zelos voor 140 euro met Miyota of EMG hlfe handwinder (zie fotolijst).
Ik zeg niet dat iemand het budget moet opkrikken. Geef alleen de beste tip om het maximale te krijgen.
Zie de reacties, allemaal Seiko 5 etcā¦ Terwijl je zoveel meer kan krijgen voor 200 euro.
Voor het geld zijn ze prima. Ik heb ze gehad, zowel Fossil als seiko 5.
Op mp staan ze vaan voor 225-275. Met een beetje geluk lukt 200 euro.
De mijne ooit voor 225 verkocht in zeer goede staat. Dan heb je toch wat beters dan de zoveelste Seiko 5.
Op staal lukt niet voor 200. Dus het is aan de TS om goed te zoeken en te oriƫnteren. De kans dat je aan de hand van dit topic wat leuk vind is zeer gering.
Automaat Is niet beter dan quartz, pratisch gezien is quarts beter. Mechanisch is vooral voor de liefhebber van luxeproducten/ horloges.