Beste keuze

Wat is volgens jullie de beste keuze en waarom.
Seiko baby snow monster (SRP481)
Seiko sea urchin (SNZF17 J1)
Seiko sea urchin Pepsi (SNZF15 J1)
of een Swatch Sistem51

Op zich allemaal prima horloges, de sistem 51 is wel echt een totaal ander horloge dan de andere uit het rijtje. Hoe ben je tot deze horloges gekomen? In deze prijsklasse zijn er ook wel een paar andere horloges die ik zou aanbevelen.

Alle 3 de Seiko’s hebben hetzelfde mechaniek. Kies degene die je het liefst wil (of een van de 2613 andere Seiko vijfjes)
Of een Swatch Sistem51.
Enig nadeel aan de Swatch dat ik kan bedenken is dat ie niet geserviced kan worden, kapot = nieuwe kopen. Maar je zou er wel een jaar of 10 mee vooruit moeten kunnen, toch?

Seiko baby monster vind ik al vanaf dat ik hem voor het eerst zag een mooie klok maar ben bang dat ie toch wat groot en zwaar aan gaat voelen dit omdat ik een rolstoel gebruiker ben. De Seiko sea urchin dat hoeft geen uitleg :slight_smile: bond on a budget zeg maar. Mijn liefde voor horloges is in de jaren 80 begonnen met een Swatch wat toen onder leeftijd genoten een hip klokkie was. Het verhaal achter de Sistem51 vind ik wel mooi. Overigens kunnen de irony uitvoeringen als ik me niet vergis wel geserviced worden. Wat zijn in deze prijs klassen nog meer aan te bevelen horloges?

Dat is waar. Maar dat gevoel heb ik soms bij de exoten die Red ons serveert. Zo afwijkend, dat niemand behalve de manufacture ze kan servicen. Als die nog bestaat al je hem nodig hebt :wink:

1 like

Ik verwacht dat Swatch nog wel even bestaat :slight_smile:

Helaas heeft onze huis dealer Rob ze niet allemaal op voorraad :stuck_out_tongue:

De seiko skx007/009 en citizen NY0040 zijn ook goede keuzes in deze prijsklasse.

Die 2 Seiko’s zijn idd ook wel erg mooi. Die Citizen kende ik nog niet maar ook zeker een mooie stoere klok. Thanks

De sea urchin pepsi.
Niet te groot, niet te zwaar en ik word altijd wel
vrolijk van pepsi bezels :grinning:

1 like

Leuk lijstje…maar allemaal verschilende horloges…hoemkun je in hemelsnaam een Monster met een Sistem51 vergelijken?

Beste keuze hangt af van wat jezelf zoekt…

Geen idee. Ik heb ze beide…

Het is uiteindelijk de SNZF15-J geworden met de stalen band, en heb een waffle band cadeau gekregen. Erg blij met mijn keuze.

4 likes