Normaal gesproken stellen mensen zich eerst even voor op een forum, op de manier van jouw presentatie zul je weinig reactie krijgen…
Maar wat zou je willen weten, alsjeblieft niet de waarde oid want dan zit je hier eigenlijk verkeerd…
Met de zoekfunctie “Elka” of “Kiek” kun je overigens heel wat vinden over de achtergrond van het “merk”.
En daar is de volgende…
Ook goedemiddag
Excuus voor het botte binnen vallen
Ik had vanochtend nogal haast
Laten we over nieuw beginnen
Goede middag
Ik ben Coen
Dit horloge heb ik van mijn vader gekregen
Het horloge is van zilver en de band ook
Naar mijn weten is het ongeveer 50 jaar oud
Nou zou ik willen weten of het slim is om dit horloge te dragen
Heb op het internet gezocht maar kon dit exemplaar nergens vinden
De geschiedenis over Elka ben ik bekend mee
Het lijkt mij leuk om als liefhebber te zien dat zulke oude horloge nog bestaan en in goede staat zijn
Vandaar dat ik de foto van het horloge geplaatst heb
De waarde heb ik geen interesse in
Want dit horloge is voor mij onbetaalbaar
Kan mijn vader niet anders dan met dit horloge
“Nou zou ik willen weten of het slim is om dit horloge te dragen”
Daar is een horloge toch voor bedoeld.
De firma Kiek liet de horloges onder de naam Elka zelf assembleren, het is dus goed mogelijk dat er van jouw exemplaar slechts 1 of enkele zijn gemaakt, een 2e vinden is dan vrijwel onmogelijk…
Aan de hand van het uurwerkje kan er iets meer verteld worden omtrent de leeftijd en kwaliteit van het horloge, daarvoor moet je het even open (laten) maken en een macrofotootje plaatsen.
Als erfstuk heeft het emotionele waarde dus als je het wilt dragen (en waarom niet) zou ik je adviseren om het horloge een service opfrisbeurtje te laten geven bij een horlogemaker (dus geen juwelier!) want de smeermiddelen zullen inmiddels wel in/opgedroogd zijn en nu dragen zou het horloge ernstig kunnen beschadigen. Zelf heb ik goede ervaringen vwb. het servicen van vintage horloges, bij Wesselink & Vreeker in Alkmaar maar mocht dat te ver uit de buurt zijn voor je dan zou je hier ook even kunnen kijken voor iemand dichter in de buurt, ik zou wel vermelden dat het een erfstukje is zodat men er een beetje zorgvuldig mee omspringt…
Succes en overigens welkom op dit forum!
service geven inderdaad en dan lekker gaan dragen.
Een erfstuk bij je dragen en er van genieten , dat kan toch niet mooier!
Welkom hier en succes met het horloge
Bedankt voor jullie advies
Ik ga hem zeker even na laten kijken
Echter moet ik zeggen hij loopt nog goed
(Als je hem niet vergeet op te winden)
Ga hem ook zeker dragen sommige dingen zijn tijdloos
Dan moet je er ook wel iets mee doen…
Ingedroogde olie is als schuurpasta, daarmee doe je een verwoestende aanval op de draaiende delen…
Eerst een sevicebeurtje en dan pas dragen zou mijn advies zijn…