Beste plaats voor datum op horloge

Hangt wat mij betreft van het horloge af. Sommige hebben geen datum nodig, bij anderen speelt het estetische een rol. Op mijn EZM3 zit de datum op 3 1/3 en is voor de functionaliteit van het horloge perfect. Een missiontimer (Engels voor einsatzeitmesser) is bedoelt om de tijd tijdens een missie aan te geven. In dit geval is de Sinn ontworpen in samenwerking met de GSG9 (soort van Duitse DSI) en als hun missie langer dan een dag duurt is er, waarschijnlijk, iets mis gegaan Hij zit niet in de weg van de urenmakeringen en cijfers. In het rood aangegeven zodat hij niet afleidt in het donker maar wel aanwezig, indien noodzakelijk. Puur funcioneel dus.

Groeten
Rutger

3 likes

Ehh… op de rand: 1 t/m 31:

Of in een cirkeltje:

4 likes

6 uur is absoluut de mooiste plek :sunglasses:

Ik stem ook voor zes.

7 likes

Als het moet, dan de datum op de 3. Dit omdat ik vind dat hij daar hoort. Op de 6 is een mooi alternatief. Het allermooiste vind ik toch wel een “no date”

Op 6 is toch wel mijn favoriet nu…

Onder die pukkel toch?

Welke 6? :laughing:

1 like

Op 3, met loupe :partying_face:

1 like

:loudspeaker: NO DATE!!!
Dat is het meest in balance, horloge is van de tijd niet van de datum :wink:

1 like

Voor mij een pointer date. Bijvoorbeeld zoals Oris

1 like

6 is toch wel het mooiste, op no date na.

1 like

Haha, touché :rofl:

1 like

afhankelijk van de rest van de dial :muscle:

Mijn voorkeur gaat meestal uit naar symmetrische dials. Maar soms kan een 4u ook gewoon mooi zijn

3 likes

Voor mij is op 3 uur klassiek en favoriet. Het liefst ook nog met een weekcomplicatie erbij…

1 like

1 like

Het hangt voor mij af vd rest vd wijzerplaat. Zo vergeef ik mn Zentih El Primero Calendar dat de datum op 4 staat.

Maar ik hou v symmetrie en dan vind ik 6 n mooie plek, zoals op de nieuwe smp300. Maar de positie 3 is wat meer traditioneel makkelijk. Chrono subdials kunnen makkelijker omheen. Een weergave er makkelijk naast. Dus 3 en 6 hebben mijn voorkeur. Schepje bovenop is als ze het proberen te matchen met de indexen, zodat t niet n erg vreemde eend in de bijt. Zoals die TW steel, waar ergens in the middle of nowhere een datum opduikt.

Overal

Of nergens

Vind no date meest mooi.

Een horloge die alleen de tijd aangeeft is niet van deze tijd !

:wink:

1 like

Voor mij liefst geen datum, maar als het dan toch moet, op 3 of 6 is prima, maar liever niet.