Beste straps voor fixed bars binnen EU

Heb de CWC SBS issue en ben op zoek naar fixed bars bandjes. Heb logischerwijs een stapeltje NATO straps liggen, ook single pass. Heb ff geleden ook een NDC strap besteld, die nog steeds moet aankomen.

Ben nu aan het kijken naar bandjes die niet onder het horloge doorgaan, maar dan geen leren bandjes, die heb ik al wel gevonden :slight_smile:

Een strap die nu op mijn lijstje staat is de fixed bar van Nick Mankey, de hook strap. Echter, ben een beetje moe van het betalen van enorme verzendkosten/import kosten etc. Zijn er binnen NL / EU ook straps hiervoor? Wil wel voor kwaliteit betalen, maar vind het inmiddels jammer worden dat de helft van de kosten van een strap voor verzendkosten etc zijn

Erika, jonge :muscle:

2 likes

Interessant onderwerp. Ik heb ook een aantal CWC /|\ horloges en deze zijn inderdaad voorzien van fixed lug bars.
Uiteraard heeft een en ander te maken met de veiligheid en het (verplicht) dragen van verstrekte nato-bandje.
Voor ons liefhebbers is de keuze aan ons :wink: en kunnen we zelf kiezen wat er dragen.

Nu vindt ik de nato-bandjes erg lekker zitten hoor, maar ook ik wilde iets anders voor mijn CWC diver. Andere merken nato-bandjes zoals Phenomenato zitten weliswaar comfortabeler dan die van CWC zelf, maar een bandje direct op de bars smoelt ook goed :sunglasses:.

Via CWC heb ik jaren geleden dit bandje gekocht. Gemaakt van stof van een para-smock.
Gaan direct door de lugs heen en worden vastgezet met schroefjes. Zit heerlijk. Hoewel de band behoorlijk dikker is dan de stof van een nato-bandje, draagt het horloge toch “slanker” doordat deze direct op de pols zit.

Hier wat plaatjes:

Overigens kun je de lug bars van een CWC ook verwijderen hoor. Is wel een gepruts, maar er staan een aantal berichten op internet van mensen die dat gedaan hebben. Dan heb je nog een ruimere keuze in bandjes :smiley:

3 likes

https://erikasoriginals.com/mn-straps/pelagosfxd.php

1 like

thanks voor de info! heb idd gekeken naar dit bandje in het verleden en twijfel erover, dikker bandje en ik weet niet wat je er jaren geleden voor betaald hebt, maar ze zijn niet goedkoop :slight_smile: 82,5 pond voor de standaard en het patroon wat ik het mooist vind is 162,5 pond, plus 15 pond verzendkosten etc

De fixed bars hou ik er er wel aan, juist ook een beetje de charme van het horloge en dan op zoek naar leuke bandjes :slight_smile:

Intussen was ik zelf wat verder aan het kijken en kwam gek genoeg bij Garmin uit. Ze hebben voor bepaalde modellen “quickfit” bandjes, ook 20mm, rubber erop kan denk ik ook vet zijn. Probeer vanmiddag een lokale coolblue, kijken of ze die hebben en of het past

1 like

ziet er zeker goed uit! ik krijg dus al een soortgelijke strap van NDS binnen, ooit hopelijk

Bij deze strap heb je nog steeds de strap tussen je pols en het horloge en probeer juist 1 te vinden zonder dat zoals die van Nick Mankey

1 like

Ik zie dat die CWC camo bandjes niet meer te koop zijn… Die waren wel aan de prijs, maar op vertoon van Defensiepas (mocht je die hebben) dan krijg je 10% korting bij CWC.

Inderdaad gewoon die fixed bars laten zitten hoor. Mooi origineel houden :+1:.

Die Garmin bandjes zien er ook gaaf uit. Ga ik gelijk naar kijken! Thanks voor de tip👏

1 like

heb ze getest! helaas, de bandjes klikken er mooi op, dus meteen een klein momentje van euforie, maar toen ik het bandje op en neer ging bewegen klikte het bandje er ook meteen weer af

wel spijtig, zwart rubber stond echt super vet met de PVD case

1 like

Gewoon vragen.

https://www.instagram.com/p/CilSqr9LuUt/?hl=en

2 likes

thanks voor de tip! heb een bericht gestuurd!

2 likes