Christopher Ward malvern automatic mark 1, echt een super horloge, straalt echt klasse uit, is mooi afgewerkt met een prachtig uurwerk, en een doos met omdoos de je alleen verwacht bij horloges uit een hoog segment, zozo een doos die 10 keer mooier is dan de nieuwe doos van Breitling
Ik geloof dat zowel Seagull als Ball goede waar voor hun geld bieden - je kunt een Ball van 3000 eu nu eenmaal niet vergelijken met een Seagull van 150 eu, maar dat neemt niet weg dat ze beide goede waar voor hun geld bieden.
Sterker nog; ik zou zeggen dat een Lange 1 of een Lange Datograph een jaar of vijf geleden ook een uitstekende deal was. Prijzen daarvan zijn ook omhoog geschoten, maar toen kon je voor onder de 20,000 usd nog een Lange 1 in witgoud kopen. Enorm veel geld, maar in mijn ogen is die prijs gerechtvaardigd.
Bij de meeste IWC’s heb ik nu ook het gevoel dat 't allemaal wel wat veel is. Wat je nu voor een Port handopwinder moet lappen… Leg die eens onder een loupe naast een Richard Lange; da’s een wereld van verschil in afwerking en daar gaan enorm veel uren in zitten.