Beste verhouding prijs / "merkbeleving"

Ik heb in november 2001 een nieuwe Zenith El Primero gekocht. Adviesprijs toen Hfl 6700,–, ik betaalde Hfl 5500,-- Omgerekend € 2495,–

Veel geld, zeker, maar 2 maanden later kostte hetzelfde horloge (adviesprijs) € 4550,-- !!!

Voor mij heeft deze zenith een uistekende verhouding prijs / “merkbeleving”

Citizen Ecozilla

Vostok Komandirskie :~
Vostok Amphibian :}
Seiko 5 (tu)

edit: bij nader inzien eerder sprake van een betere prijs/kwaliteit maar de merkbeleving is er beslist niet minder door

Voor mij Dornblueth

en

Nomos

NicoB)-

Sander Schreef:

Ik heb in november 2001 een nieuwe Zenith El
Primero gekocht. Adviesprijs toen Hfl 6700,–, ik
betaalde Hfl 5500,-- Omgerekend € 2495,–

Veel geld, zeker, maar 2 maanden later kostte
hetzelfde horloge (adviesprijs) € 4550,-- !!!

Voor mij heeft deze zenith een uistekende
verhouding prijs / “merkbeleving”

Ik kende deze prijsverhoging van 10 jaar geleden. Dan nog blijft het in vergelijking met andere merken vaak een goedkoper merk

Christopher Ward malvern automatic mark 1, echt een super horloge, straalt echt klasse uit, is mooi afgewerkt met een prachtig uurwerk, en een doos met omdoos de je alleen verwacht bij horloges uit een hoog segment, zozo een doos die 10 keer mooier is dan de nieuwe doos van Breitling :slight_smile:

Van alle horloges die ik heb gehad, vind ik de iwc 3227 Ingenieur het beste.

Beter dan elke Rolex, Iwc, Omega etc.

+1 voor Rado

Maar ook Orient en Seiko blinken m.i. uit.

Goeie foto in (je) MG!!!

Ik geloof dat zowel Seagull als Ball goede waar voor hun geld bieden - je kunt een Ball van 3000 eu nu eenmaal niet vergelijken met een Seagull van 150 eu, maar dat neemt niet weg dat ze beide goede waar voor hun geld bieden.

Sterker nog; ik zou zeggen dat een Lange 1 of een Lange Datograph een jaar of vijf geleden ook een uitstekende deal was. Prijzen daarvan zijn ook omhoog geschoten, maar toen kon je voor onder de 20,000 usd nog een Lange 1 in witgoud kopen. Enorm veel geld, maar in mijn ogen is die prijs gerechtvaardigd.

Bij de meeste IWC’s heb ik nu ook het gevoel dat 't allemaal wel wat veel is. Wat je nu voor een Port handopwinder moet lappen… Leg die eens onder een loupe naast een Richard Lange; da’s een wereld van verschil in afwerking en daar gaan enorm veel uren in zitten.

groet
Mark

Dankje :wink:

Merken met een goede combinatie prijs en merkbeleving zijn volgens mij Hamilton en Tissot, “echte” merken en betaalbaar!

Volgens mij heb ik Oriënt hier nog niet gehoord, zeker mooie klokjes voor dat geld!:smiley:

Beste prijs/kwaliteit/uitstraling is voor mij toch de Seiko 6309 7040.
Lekkere stoere, degelijke vintage en voor een redelijke prijs te vinden.