Beste verhouding prijs / "merkbeleving"

De verhouding van prijs/kwaliteit is al vaak besproken. Vaak kom je dan toch weer op een Japanner uit, waar je voor een zeer redelijk bedrag een mooie klok hebt.

Maar voor velen zijn dat niet de klokjes waar je van binnen écht warm van wordt. Een merk dat je meer doet dan de “realistische” beschouwing van wat je om je pols hebt. Een merk waar je geen hypotheek voor af moet sluiten of iig een aardig boodschappenwagentje voor koopt, maar wat (voor jezelf) wel die uitstraling van kwaliteit heeft en een “mooi, intrigerend” horlogemerk is.

Wat zijn voor jullie mooie voorbeelden? Voor mij, in mijn collectie, onderstaande:

Tissot

Steinhart

gebruikte rolex datejust. Voor plus/min 1k

breitling colt 700 eur gebruikt.

Rado ceramiek 500 gebruikt

movado bolt 350 nieuw

lager zou ik het zo 123 niet weten.

Stowa

gr, HJR

Hamilton

en Oris

Junghans
Mido
Mooie vintage Omega

Ball - iets hoger prijs segment dan wat hiervoor al genoemd is, maar toch wel een hoop horloge voor je foepie’s.

Groet
Mark

Hallo,

Sinn natuurlijk!!!
Hoe kan het ook anders!
Heel veel horloge en waar voor je geld!!!

Tissot

Voor mij (in de collectie)

Tissot

Stowa’s


Atlantic

Prometheus

Oris

Christopher Ward

En uiteraard de Seiko’s maar die deden niet mee.

Ik vergeet trouwens de Sea-gulls


mcfr Schreef:

En uiteraard de Seiko’s maar die deden niet mee.

Nou ja, als dat voor jou de gevoelens oproept die ik beschreef :slight_smile: Er zijn al een aantal merken voorbij gekomen die bij mij totaal niet het betreffende gevoel oproepen, het blijft persoonlijk.

Voor mij veel Duitse merken:
Sinn, Stowa, Nomos.

Maar ook Damasko, Guinand, Kazimon, Fortis.

Een instap boodschappenwagentje kost denk ik zo een 8000 euries. Kan ik best een paar leuke klokjes bij bedenken. Of bedoel je zo eentje waar je een euro in moet stoppen :wink:

De SMP’s met skeleton hands en golfjes blijf ik geweldig vinden.

Voor een budget automaat heb ik nog niet mijn perfecte match gevonden. Hoewel… m’n Monstertje blijft wel trouw z’n werk doen :sunglasses:

Oh ja, en persoonlijk vind ik merken als Seagull en een klokje als de 1963 geweldig. Made in China… and proud of it! :smiley:
Bij het grote publiek wellicht nog steeds bekend als goedkope prutspul, maar onder de horlogeliefhebbers ontstaat steeds meer waardering ervoor.

Certina mag hier zeker niet ontbreken , zeer goede kwaliteit / prijs verhouding.

Casio

Ik vind mijn Zeno Airplane diver behoorlijk veel kwaliteit voor wat ik ervoor betaald heb.

En niet te vergeten het Mooren horloge, maar dat komt natuurlijk omdat
ik daar persoonlijk bij betrokken ben geweest.

Mooie collectie trouwens hoor… vooral die Sinn :wink:

Groeten,

Dimitri

Een voor jou zeker geen onbekende;), maar ik vind deze toch veel waar (kwaliteit en uitstraling) hebben voor zijn geld.

Check, die Rado ook inderdaad. Zeker 2ehands ;)!

Ik vind het wel interessant om te zien hoe verschillende forumleden antwoorden. Een Ball van +/-3.500$… Dat moet wel een ENORME partij merkbeleving zijn dan :smiley: Maar ook merken als Casio en Seagull. Het gevoel van prijs/kwaliteit heb ik daar wel bij (al voelden de exemplaren die ik had hoe dan ook nog steeds goedkoop), maar prijs/merkbeleving niet. Bij die merken heb ik niet het gevoel iets speciaals in handen te hebben.

Maar lees het niet als kritiek! Zoals ik al zei, het is een persoonlijk iets. Kwaliteit kan je misschien nog logisch beredeneren, beleving is gevoel.

Voor mij zijn t niet perse goedkope Zwitsers. Ze bieden inderdaad een Zwitsers uurwerk maar komen voor de rest uit Azie. Kan ook niet anders voor dat geld. Merken met een goede/prijs kwaliteit verhouding zijn merken met een echt eigen gezicht maar toch kwaliteit leveren voor een normaal bedrag in relatie tot het gebodene.

  • Nomos
  • Grand Seiko
  • Damasko
  • Ball
  • Oris (hoewel dat qua prijzen ook wel hard gaat)
  • Squale
  • Maar ook een merk zoals Zenith. Absoluut niet goedkoop maar de meeste manufactuur chrono’s zijn duurder.