Wat is volgens de kenners nou het beste merk waar je het meeste waar voor je geld krijg.en dan voornamelijk nieuwe klokjes omdat de vintage ook bepaalde verzamel waarde hebben.Dus kom maar op ,wel graag met uitleg waarom jij dat merk goed vind.
Rolex omdat het Rolex is
Vintage plexi duikertjes (tu).
ticothijs82 Schreef:
ff lezen wat er in de openingspost staat… 
Dat wordt niet alleen bepaalt door wat anderen vinden, maar meer door jouw budget.
In elke prijsklasse heb je merken die het goed doen.
Wat wil/kan je uitgeven?
Een Rolex is goed maar ook duur. Schrijft weinig af maar de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft een horloge van 5 Euro.
prijs maakt niet uit gaat me meer om kwaliteit van gebruikte materialen,duurzaamheid,een voorbeeld van wat ik bedoel is orient,inhouse movement ,goede materialen en in verhouding tot sommige merken vrij betaalbaar.
Dat zijn m.i. qua quartz de meeste Casio Solars
( de low range modellen )
de Citizens Ecodrives
en wat auto/mechanisch betreft i.d.d. Orient en Seagull.
Meeste waar voor je geld is zonder twijfel Seiko, maar voor waardevastheid moet je dan wel kijken naar het duurdere segment binnen het merk. Ik denk dat je met Longines ook wel redelijk goed zit, mooie heritage en net wat exclusiever dan een Tissot of Certina.
Orisfan Schreef:
ticothijs82 Schreef:
ff lezen wat er in de openingspost staat…
Merk maakt niet uit, zolang 't maar “all stainless steel” is, en een degelijk uurwerk heeft.
dat is geen Stainless steel… maar als je spreekt van Value for money… nothing Beats a P1lot One…
Valt me op dat het de Japanse merken zijn die een goeie prijs kwaliteit verhouding hebben, vooral op mechanisch gebied. Skx007, Monster, Mako, NY0040 zijn denk ik wel de bekendste.
Ik heb sinds ik hier mee lees nog niet echt veel over gelezen.
Maar ik heb naar wat onderzoek mijn zinnen gezet op Tourby.
Dit Duitse merk maakt echt mooie kwaliteits producten.
Met ook nog eens een uniek uurwerk van mooie kwaliteit.
Ik weet het niet 100% sure, maar heb eens op een Duits forum gelezen, dat deze uurwerkmaker, de ombouw van het beroemde unitas uurwerk op zijn naam heeft staan, naar centre second.
Dit is exact het uurwerk welke ook in de originele chronoswiss timemaster huist.
Echter deze kost 3 maal zoveel als de Tourby Aviator kost.
De prijs voor het gehele pakket incluis de houten kist is mijnz inziens een koopje en exclusief.
Naar het schijnt mag geen enkel ander merk het uurwerk gebruiken, vandaar dat Laco,Stowa etc, dit niet aan kunnen bieden.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Precista PRS-18-Q!
2e Hands voor 150 euro te vinden zgan.
Goed quartz uurwerk, 10 jaars batterij.
(geen omkijken meer naar, wat op termijn ook value for money betekend)
Lume, erg goed!
Fricker case, Saffier.
De bezel draait erg degelijk en inlay is perfect uitgelijnd.
Afwerking en degelijkheid is voor dit geld!(tu)
Groeten.
Noel.
(kleine toevoeging)
In dit budget schoot deze mij het eerst in gedachte.
Van de Seiko’s Sumo de Monsters en de SKX 007/009 weet iedereen al dat het een (tu) klok is.
Maar de Certina DS Action Diver is ook een sleeper wat prijs/kwaliteit betreft.
Mechanisch, waar voor je geld…Seiko 5je. Kost je 69 euro.
Of een Vostok Amphibian, alhoewel de nieuwe modellen al flink duurder geworden zijn.
cliogek Schreef:
Een Rolex is goed maar ook duur. Schrijft weinig
af maar de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft
een horloge van 5 Euro.
Een horloge van 5 Euro schrijft naar alle waarschijnlijkheid verhoudingsgewijs sneller en meer af dan duurdere horloges.
Wat ik naast goede materialen en bouwkwaliteit ook belangrijk zou vinden is een goede service en garantie. Welk merk heeft dat het beste voor mekaar?
Erik de Gast Schreef:
cliogek Schreef:
Een Rolex is goed maar ook duur. Schrijft
weinig
af maar de beste prijs/kwaliteitsverhouding
heeft
een horloge van 5 Euro.Een horloge van 5 Euro schrijft naar alle
waarschijnlijkheid verhoudingsgewijs sneller en
meer af dan duurdere horloges.Wat ik naast goede materialen en bouwkwaliteit ook
belangrijk zou vinden is een goede service en
garantie. Welk merk heeft dat het beste voor
mekaar?
Het merk dat service en garantie het beste voor elkaar heeft? Zou ik niet willen weten. Een goed horloge heeft geen garantie of afterservice nodig.
WilSeiko Schreef:
Erik de Gast Schreef:
Wat ik naast goede materialen en bouwkwaliteit
ook
belangrijk zou vinden is een goede service en
garantie. Welk merk heeft dat het beste voor
mekaar?Het merk dat service en garantie het beste voor
elkaar heeft? Zou ik niet willen weten. Een goed
horloge heeft geen garantie of afterservice nodig.
Ik wou net zeggen een Seiko5je, omdat idd… hij “heeft geen garantie of afterservice nodig” :+
:d