Bestellen bij Steinhart zèlf, werkt dat een beetje

Ik heb al gezocht bij het forumdeel Ervaringen met Verkopers, maar kom daar niets tegen, vandaar dat ik hier mijn vraag plaats.

Een van mijn overwegingen is om een
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-vintage-Military-,477.html] [u]Steinhart Ocean Vintage Military[/u
via Steinhart zèlf te bestellen. Nu hebben ze op de site staan dat je online kunt preorderen (ja, dat snap ik) en “available soon again.ready for shiping not before middle of October!”.

Nu vond ik dat “ready for shiping not before middle of October” een erg open belofte. Dus gemaild en gevraagd hoe dat gaat met betalen en concreet verzenden. Vervolgens krijg ik als antwoord dat verzending plaats vindt op volgorde betalen, en over levering “We don’t have anything more definite as this. Theoretically the supply can be delayed, so we cannot promise anything so far”. Met andere woorden: ik mag alvast wel betalen, maar men geeft geen garanties over levertijden.

Ik vind dit een beetje de omgedraaide wereld, of stel ik teveel eisen?
En heeft iemand hier al ervaring met bestellen bij Steinhart zelf?

Ik heb zelf een horloge gekocht via steinhart zelf, echter deze was wel op voorraad.
Ik had hem binnen 5 dagen in huis met prima mail verkeer, niets aan 't handje.

en ja het is wel een beetje raar met dat pre-orderen. Maar volgens mij heb ik het zo wel vaker gezien, als je hem echt wilt hebben zal ik hem gewoon bestellen en dan krijg je hem zo snel mogelijk.

aramar even contacten… misschien kan hij je meer beloven?

Ik heb nu gezocht op “aramar” maar krijg dan geen treffers…
Je bedoelt toch op Horlogeforum.nl??

WilSeiko Schreef:

Ik heb nu gezocht op “aramar” maar krijg dan geen
treffers…
Je bedoelt toch op Horlogeforum.nl??

www.aramar.nl

Ik heb er geloof ik vijf bij Steinhart besteld, altijd probleemloos verlopen.
Gewoon wachten tot de Vintage weer in voorraad is en dan bestellen,
easy the peasy…

Dat was ook wat ik van plan was, als Steinhart niet met een concretere datum kan komen. Als ze graag willen verkopen, zorgen ze maar dat ze het op voorraad hebben, dan wel hun logistiek beter op orde.
Daarbij: als ik nu zonder horloge zat was het wellicht wat anders, maar dat durf ik hier in huis niet hardop te zeggen :-))

Ik huldig het standpunt: het is crisis, en de klant is geen koning maar KEIZER (tu)
(ik besef me net dat het bij onze oosterburen wat minder crisis schijnt te zijn, dus die stelling gaat niet helemaal op)

Bedankt voor je tip, ik zal het eens opvragen…

sorry dat ik onvolledig was… aramar.nl of forumlid zoltar… hij is de NL distributeur ofzo. (geen belang, nog nooit een klok bij hem gekocht, ken hem nieteens!)

Bedankt voor je informatie. Ik heb al een mail naar Aramar.nl gestuurd.
En gelijk weer een verkoopsite erbij voor mijn Favorieten…

Ik had er ook een besteld maar ook binnen 5 dagen in huis, hij was toen wel in voorraad. Alleen de titanium band duurde een maand voordat ik hem had maar dat was meer de schuld van de koerier DPD zie forum, Verder goed mailcontact. Maar ik zou wachten totdat jouw horloge weer in voorraad is en dan bestellen of anders kun je ook Zolter …Maurice… inschakelen;)

Ook bij Aramar is de OVM niet voorradig. Ik spreek uit ervaring (30/8 besteld…)
Je zult dus gewoon moeten wachten tot die bij Steinhart op voorraad is. En dan zal die gedistribueerd worden naar de handelaars…

Aramar heeft adequaat en snel op m’n mailtjes gereageerd. Maar vrees dat ie ook niet sneller horloges te voorschijn kan toveren. :+

Wat betreft het proces… tja, soms is het vraag en aanbod. Maar als de vraag zo hoog is, waarom doen ze dan moeilijk over reservering? Ik bedoel, zijn wel meer merken met een wachtlijst. Daar hoef je ook niet van te voren te betalen.

Zelf aviation bij steinhart besteld en binnen een week binnen. Zat wel ander strap op het horloge als op de site. Na een mailtje de goede strap gratis opgestuurd gekregen. Zou zelf ook wachten op voorraad.
mvg Robin

Hoi.

Als de vraag zo hoog is ,en ze maken een “batch” van “laat eens zeggen” 1000 stuks ,waarvan tevens op dit moment blijkbaar alle onderdelen nog niet voorradig zijn [misschien liggen de kasten nog wel hier in de haven of i.d.] ,is het in mijn optiek niet helemaal gek om op z’n minst een aanbetaling te verlangen. Steinharts gaan blijkbaar hard, en om niet naast het potje te pissen is “commitment” volgens Steinhart nodig.

Succes,
Elf.

marnix.moed Schreef:

Aramar heeft adequaat en snel op m’n mailtjes
gereageerd. Maar vrees dat ie ook niet sneller
horloges te voorschijn kan toveren. :+

Wat betreft het proces… tja, soms is het vraag
en aanbod. Maar als de vraag zo hoog is, waarom
doen ze dan moeilijk over reservering? Ik bedoel,
zijn wel meer merken met een wachtlijst. Daar hoef
je ook niet van te voren te betalen.

Hoi,

Nog een aanvulling;

Tevens denk ik ook dat gezien, wat ik her en der lees, de kwaliteit/prijs verhouding dusdanig goed is dat daardoor “de marge” voor Steinhart onder druk staat. Dat heb je met “micromerken” vaker. Gewoon veel minder “gebakken lucht” om het product [lees marge].

Elf.

watchup Schreef:

Hoi.

Als de vraag zo hoog is ,en ze maken een "batch"
van “laat eens zeggen” 1000 stuks ,waarvan tevens
op dit moment blijkbaar alle onderdelen nog niet
voorradig zijn ,is het in mijn optiek niet
helemaal gek om op z’n minst een aanbetaling te
verlangen. Steinharts gaan blijkbaar hard, en om
niet naast het potje te pissen is "commitment"
volgens Steinhart nodig.

Succes,
Elf.

marnix.moed Schreef:

Aramar heeft adequaat en snel op m’n mailtjes
gereageerd. Maar vrees dat ie ook niet sneller
horloges te voorschijn kan toveren. :+

Wat betreft het proces… tja, soms is het
vraag
en aanbod. Maar als de vraag zo hoog is, waarom
doen ze dan moeilijk over reservering? Ik
bedoel,
zijn wel meer merken met een wachtlijst. Daar
hoef
je ook niet van te voren te betalen.

hier al eens gekeken? http://www.steinharthorloges.nl/ heb er nog niks besteld maar was ook van pan een ocean1 ceramic te gaan bestellen.

AlcoS Schreef:

hier al eens gekeken?
http://www.steinharthorloges.nl/ heb er nog niks
besteld maar was ook van pan een ocean1 ceramic te
gaan bestellen.

dat is de site van steinhart zelf ja:P als je wilt bestellen wordt je doorgelinkt naar de duitse site:)

Iedereen bedankt voor jullie bijdrage !!!

Ik heb Steinhart gemaild dat ik wacht tot ze op voorraad zijn. Ik ben van mening dat dit voor rekening en risico van de handelaar hoort te zijn, dat zijn immers de basisbeginselen van handel. En als ze vaak of steeds niet op voorraad zijn, doen ze naar mijn gevoel iets niet goed.

Duurt het me te lang, dan wijk ik uit naar een mooie Seiko.

Günter staat volgens mij in okt.ook op de Rikketik kun je het hem zelf vragen…:wink: