Bestellen vanuit Amerika

Hallo, ik vroeg mij zo af of iemand ervaring heeft met deze site. Zijn de gevraagde tarieven rendabel en de verzending wordt dat via een vertrouwd en erkent bedrijf gedaan?

[quote]Afhankelijk van onze bijdrage aan uw bestelling brengen wij de volgende kosten in rekening:

Personal shopping service:

Vanaf $35.00 plus 5% toeslag over uw aankopen en de verzendkosten. Wij zijn genoodzaakt deze toeslag in rekening brengen omdat we te maken hebben met internationaal betalingsverkeer en koersschommelingen.

Shipping en handling service:

Vanaf $20.00 plus 5% toeslag over uw aankopen en de verzendkosten. Wij zijn genoodzaakt deze toeslag in rekening te brengen omdat we te maken hebben met internationaal betalingsverkeer en koersschommelingen.

Standaard zullen we gebruik maken van de United States Postal Service om uw goederen te versturen. Hun service is zeer betrouwbaar gebleken.

We zullen u altijd een prijsopgave doen van de verzendkosten en u kunt kiezen of u uw aankopen wilt ontvangen per Lucht Pakket Post of Economy (zee) Pakket post.bg

Als u er de voorkeur aangeeft om uw pakketten via UPS of Fedex te ontvangen is dat natuurlijk geen probleem!

Alle invoerrechten en belastingen zijn de verantwoordelijkheid van de ontvanger.[/quote]

Ben van plan iets te bestellen vanuit Amerika en dit leek me wel een interessante optie om het te laten versturen.

Mooie service, maar is het echt nodig ?

De meeste bedrijven versturen toch ook wel zonder tussenkomst van deze dame naar Nederland, toch ?
Goedkoop lijkt het me zeker niet. Kan natuurlijk wel extra zekerheid geven.

Vertel eens iets meer…

Dit wordt pas echt interessant als deze dame de goederen apart kan versturen. Bijvoorbeeld box+ horloge, en de papieren per gewone post. En dan uiteraard de goederen als gift om invoerrechten te ontlopen…

Volgens mij is hier geen speld tussen te krijgen ?

Hallo Klaaz,

ik heb er zelf ook nog niets besteld dus dat zou ik niet weten maar je kan natuurlijk altijd ff een mailtje sturen en vragen wat de mogelijkheden zijn. Ik zat zelf te denken om wat kerstkado’s te bestellen vanuit Amerika en het via haar te laten versturen, misschien als er meer mensen zijn die iets willen bestellen we een soort van gezemalijke order kunnen plaattsen, scheelt misschien id verzendkosten?

Ik bestel zeer regelmatig allerlei goederen in de VS en laat het altijd versturen via ‘Parcel Post Express’ en dat werkt als een speer!.
Meestal heb ik het met een dikke week thuis en ik schat dat ik 1 op de 5 keer pech heb en ik invoerrechten en BTW moet betalen.

Ligt er aan wat je wil kopen Jaap-Wim,

de Service lijkt mij erg duur, voor het simpel doorsturen van goederen.
Economy duurt 4-6 weken en scheelt weinig t.o.v mijn favoriete manier van verzenden: USPS Global Priority Air Mail small/medium carton
Express is iets sneller maar kost het dubbele of meer.

Global Priority duurt een week, tenzij de douane zich er mee bemoeit, komt er minstens een week bij.(plus 19% O.B. + adm.kosten)
je mag dan ook nog eerst een formulier invullen en opsturen.

de douane is op zoek naar items met een waarde van $ 50,- en meer
de verzendkosten zelf vallen ook onder de waarde, dus een item van $ 30,- met verzend kosten van $ 20,- is ook interessant voor die jongens.

Mijn ervaring is dat veel amerikaanse verkopers geen enkel probleem hebben met het opsturen van spullen naar Europa (uitgezonderd Italië)
ook kun je ze bepaalde instructies geven waardoor het allemaal snel&goedkoop bij je thuis komt.

groet André

Een tip:

Ik heb al wat horloges laten overkomen.
Belangrijk is dat het via US Postal Global Priority wordt verstuurd.
Kosten liggen dan rond de $30,-
Belangrijk is echter dat je de verzender vraagt op het [ groene] douane papier
te laten invullen dat het een “Used watch” is met een waarde van $45.-
Dit voorkomt zeker dat je invoerrechten moet betalen.
Een dergelijke zending duurt meestal gemiddeld zo’n 10 dagen.