Bestellen via sakura watches of discovery japan

Iemand hier al besteld bij een van deze twee websites?

Hoe snel zijn ze en wat kan ik verwachten ivm import taksen?

Ik ben opzoek naar en g-shock gst b600d 1af

Of ben ik beter af op eentje te bestellen op chrono24 uit de UK?

Graag hoor ik jullie meningen

3 likes

Aqualand’s Startersgids: CITIZEN, SEIKO en ORIENT rechtstreeks kopen in JAPAN! :jp:

1 like

Aantal malen bij Sakura besteld (via C24) niets dan lof.

Levering binnen een dag of 10 als ik me goed herinner.

Reken 20-25% extra dan zit je veilig.

Uit de UK betaal je ook import en btw volgens mij. Dus zal elkaar qua procentuele meerkosten niet veel ontlopen.

Kijk eens bij Watches111. Die levert vanuit Spanje. Heeft veel JDM modellen. Dat scheelt enorm.
Heb er zelf een Citizen vandaan.
Hij verkoopt ook via Chrono maar ik weet z’n naam daar zo 1 2 3 niet.

4 likes

Het zal niet Watches123 zijn denk ik :rofl: :zipper_mouth_face:

Dat :point_up_2:t3:

En dat ook :point_up_2:t3:

Sommige aanbieders in UK bieden overigens wel aan, incl shipment and taxes. Dan betaal je niets meer aan de douane of vervoerder.

1 like

:rofl::rofl::rofl:

Ook een paar keer via Sakura rechtstreeks uit Japan, geen probleem gehad. Snelle levering.

1 like

Op Chrono heet hij Perfuwatch. Al veel bij hem gekocht via Chrono, altijd prima geregeld en snel verzonden via UPS. Niets dan lof!

2 likes

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Sakura :+1: Je moet natuurlijk wel rekening houden met BTW en bijkomende administratieve kosten van de pakketdienst, maar dat spreek voor zich.

Eén keer een horloge besteld bij Sakura via C24. Kale prijs omgerekend ongeveer € 300,-; daar kwam aan verzendkosten en inklaring ca. € 130,- bij (12% verzendkosten en 31% invoerrechten, BTW en provisie, via Fedex).
En bij ontvangst bleek het horloge er niet eens helemaal jofel uit te zien. Leek al wel eens gedragen te zijn.
Na klagen via C24 kreeg ik wel helemaal 5% van de aankoopprijs terug via Sakura, en € 50,- ‘goodwill’ van C24. Bij elkaar ongeveer de helft van de bijkomende kosten.
Dus voor mij geen bestellingen meer bij Sakura Watches :unamused:

Das echt meer dan netjes. Het is toch algemeen bekend dat er via Japan ±30% bij komt?

1 like

Zeker niet veilig dus, zoals na het door mij gegeven voorbeeld nu ook @Mipnick aangeeft…

Ja, maar dan krijg je dus ±65 euro terug uit goodwill maar dan is het nog steeds niet goed?

Ik volg je niet…
Ik gaf een voorbeeld n.a.v. de vraag van de TS:

En rekende voor dat dat ruim 30% is.

Dan zeg jij

Dat reken ik toch zelf ook juist voor? En ik heb niet gezegd dat dat - normaal gesproken - te veel is.

Dat ik toevallig een horloge kreeg dat niet helemaal in orde was en waarvoor ik wat compensatie kreeg, zodat de effectieve meerkosten wat lager werden, staat toch helemaal los van het antwoord op de vraag van de TS???
Die compensatie kreeg ik toch niet omdat ik de bijkomende kosten te hoog vond?

Zoveel tranen.

Tis ± 25% aan belasting.

Bij kleine bedragen valt de handling fee van de postbedrijven meer op dan bij grotere want die zijn onafhankelijk van de factuur.

Als je een horloge koopt van 2000 zeker wel. Op een horloge van 300 tikken de verzendkosten wat harder door. Op een FW-91 zal t nog wat erger zijn.

Maar als je t precies op de euro wil weten, het internet staat vol met handige calculatortjes…