Betaalbaar adres voor Servicebeurt Seiko

Beste lezers, weet iemand een betaalbaar adres voor het onderhoud aan mijn Seiko Horloge? Het is een SNZH55K1 met kastnummer: 7S36-04N0. Het is mijn eerste automaat en loopt nu per dag een uur uit de maat. Zie prijzen van meer dan 300 euro voorbijvliegen maar ben benieuwd of jullie iemand kennen die het uit hobby/passie doet voor wat betaalbaardere prijzen :wink: Alvast bedankt voor jullie reacties!

1 like

Daar kan je niet aan beginnen om te servicen, direct nieuw binnenwerk in, is veel goedkoper dan de uurloon van servicebeurt.

1 like

Hoe zie je dat voor je? Liefdadigheid?

Dit.

1 like

Gooi er een NH36 in.
Heb je meteen hack en handwinding erbij :+1:t2:

Uiteraard gewoon origineel houden met een Seiko uurwerk en geen NH36 er in doen.

6 likes

Al eens gedemagnetiseerd? (Als dit een uur te snel is…)

1 like

:wave: hey @koekoek weer op HF.
Als Seiko purist help je deze man even met een gratis service of een 7S36 donor uurwerk van 1 van je Seiko’s :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Horloge was in 2015 winkelverkoop € 299,-, insturen naar Seiko en de kosten zijn iets meer dan € 100,-. Geloof niet in de verhalen die sommige mensen roepen maar voor een :apple: en een :egg: zal het niet lukken!

5 likes

Weet je of Seiko deze dan echt gaat servicen? Of zetten ze er een nieuw uurwerk in

Nieuw uurwerk zullen ze monteren.

7 likes

Precies nieuw uurwerk en alle pakkingen vervangen met weer garantie, dus gewoon binnen brengen bij de Seiko dealer of door je horlogemaker laten opsturen naar Seiko, voor de prijzen die Seiko rekent kun je zelf niet aan het werk gaan

3 likes

Dat kan-ie niet. Ik wel, maar ik wil het niet. :grin: Evengoed welkom terug :bird: :potato: !

2 likes

Wat iedereen al zei:

1 - demagnetiseren
2 - naar de service boer sturen voor nieuw uurwerk als 1 niks brengt

Of de service boer Seiko heet of een dealer als serious watches is, in beide gevallen gaat er een ander uurwerk in.

Als dat met een Tudor zo gaat is het voor een Seiko 5 ook niet raar.

Voor de efficiëntie is dit te begrijpen. Enig idee wat er gebeurt met de “oude” uurwerken? Recycle? Zit daar dan nog een vorm van demontage in? Om de materialen puur te houden?

Aan één kant toch zonde van al de energie die erin is gestopt om het uurwerk te maken. Kosten technisch kan dit niet uit, snap ik.

Toch machinaal gefabriekt.

Ik wil ‘m wel voor je demagnetiseren, je mag ‘m langs brengen (Haarlem) of opsturen. Grote kans dat dat helpt

Beste mensen, bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb inmiddels iemand gevonden die het klokje kan fixen. Niet alleen fixen maar ook voorzien van nieuw saffierglas en een nieuwe bezel inlay (origineel). Het kan dus wel en ook nog voor een schappelijke prijs…!

2 likes