Betaalbaar rechthoekig / vierkant horloge

Deze mag weg van mij:

(De bovenstaande met solar ook trouwens)

Mag ik er nog eentje buiten budget voorstellen? Ik vind ze zo leuk, ook met guilloche-achtige wijzerplaat en zo…

De Longines Dolcevita Medium KS.

Ik vind het op foto’s lekker. Een poor man’s JLCartier ReTank. Ik zal toch eens gaan kijken naar aanleiding van dit topic.

3 likes

Tja, dan heb ik er nog wel een liggen.
Longines met het dunste hand wind uurwerk wat Longines indertijd had gemaakt.

1 like

Verdorie, dit is 'em helemaal

Tikje boven budget. En, ik moet het kwijt, ik vind nergens terug of die wijzers hitte-geblauwd zijn of gelakt. Voor 1500 ballen zou je hitte-geblauwd verwachten, toch?

Nog twee die ik helaas niet meer heb, maar nog wel met wat zoeken verkrijgbaar zijn:

De Tissot T-Trend TXL:

Of, maar wat lastiger te vinden, Edox. Veel en goed afgewerkt horloge met lange tijd de dunste kast en het dunste quartz uurwerk ter wereld.

image

3 likes

Ik was vandaag een horloge gaan kopen bij Siebel in Utrecht en zag daar een Seiko tank voor 50 euro

Een van de meest fraaie vierkante horloges die ik ken. List onder de 1K destijds. En met :alarm_clock:

Even een vraagje, iemand die het ref nummer weet van de (vintage) automatische Seiko tank?

@LastGentlemen kom er maar in.

Mocht je voor modern quartz willen gaan moet je zoeken op SFP608P1.

2 likes

Thanks, maar zoek een golden oldie😜

1 like

Ff die raymond weil kijken dan.

Trek dat deukje met bladderend goldcap slecht😜 maar had al bijna op de koop knop gedrukt😆

Tis geen geld voor een geservicede vintage tank.

Dat klopt! Maar ik ken mezelf, kan daar niet omheen kijken…

Nieuw kopen…

Nee hoor dat hoeft niet, zoeken naar een mooi exemplaar is leuk tijdverdrijf. Soms verbaas je je hoe iets prachtig vijftig jaar oud kan worden.

:pray: Zeer goede keuze.

Mocht u meer voor een vintage variant willen gaan.

Seiko 2620 5040
Diameter: 26mm, 34mm lug to lug
Leeftijd:1988

Even een greep uit de collectie.

5 likes

1 like

PB gestuurd @Argonout!!!