Betaalbaar rechthoekig / vierkant horloge

Dag allen,

Al een lange tijd ben ik op zoek naar een mooi en kwalitatief vierkant / rechthoekig / tonneau horloge.
Mijn droom is de Cartier Santos, maar dit zal voorlopig enkel een fantasie blijven.
In mijn huidige levensfase wil ik budgettair niet meer dan 500EUR uitgeven aan een horloge.

Mijn voorkeur gaat uit naar een zilverkleurige kast / witte-bleke wijzerplaat. Mechanisch of quartz maakt niet uit, zolang het maar van goede kwaliteit is.

Heeft iemand ideeën/suggesties?

2 likes

Zijn al meerdere topics over gemaakt dus loont om even te zoeken.

Als het om betaalbare vierkante horloges gaat raad ik vaak ‘Brew’ aan.

Heb zelf de ‘Mastergraph Copper’ gehad en beviel erg goed.

Brew watches

3 likes

Eén van de vele variaties van de Seiko Tank/Tanko/hoe je het maar wil noemen?

Ben je voor €200 volgens mij met een nieuwe klaar, en heb je qua kwaliteit een heel degelijk ding.

Ja inderdaad ik vond bij het snuisteren doorheen het forum al heel wat ideeën, de laatste topic is echter al wat gedateerd. Je weet nooit welke frisse nieuwe microbrands er misschien zijn!

1 like
2 likes

Dat England op de wijzerplaat maakt het nog eens extra klassiek. Althans; op een of andere manier heb ik dat gevoel bij Engeland :face_with_hand_over_mouth:

Bij Engeland heb ik ook geen associaties met modern en vooruitstrevend…

4 likes

Deze knakkers maken ook vierkante klokkies.

1 like

Deze vind ik wel mooi
Het feit dat het zich profileert als unisex spreekt me ook wel aan. Mijn weinig indrukwekkende polsen kunnen het ook wel dragen

1 like

En kost ook niet de wereld…

Seiko SRPD05J1

7 likes

Klein maar fijn.

5 likes

Niet echt 4kant :slight_smile:

1 like

Tonneau mocht ook had ik begrepen :slight_smile:

Om bij dezelfde kastvorm te blijven:

Tissot Porto T128.509.16.032.00 (quartz)

2 likes

Hamiltin Boulton quartz

5 likes

Ik heb zo’n ding aan m’n vrouw gegeven die er erg wijs mee is. Standaard 20mm lugs, dus ook nog lekker banden wisselen, en ik heb 'm zelf ook nog wel eens om. Kekke dingen, die Seiko Tanks. Eigenlijk mooier dan Cartier, want minder lompe zijkanten.

Niet mooier dan een Reverso.

2 likes

Welk exacte type is dit :eyes: :heart_eyes:

Je kunt ook kijken naar Raymond Weil.

(Btw: Deze foto’s heb ik laatst gemaakt met het idee om deze te verkopen, moet wel nieuw batterijtje in. Mocht je interesse hebben, bericht me even)

2 likes

Iets groter en met solar technologie

(Foto van internet)

1 like