Betaalbare horloges met tourbillon?

zijn er betaalbare horloges met een tourbillon gangwerk?

wat is betaalbaar voor de een is dat 300 euro voor de ander 30000 .
als je weet wat je wil uitgeven zal er best iemand zijn met een goed idee of leuke site. uit china hebben ze ook deze uurwerken voor een paar honderd of het wat is ???

De goedkoopste die ik gezien heb zijn de horloges die het British Horological Institute heeft laten maken, met het Chinese tourbillon uurwerk, deze verkopen ze via hun website (385 pond).

Linkje aub! :wink:

http://www.bhi.co.uk/Watch.html

Exclusive watches (UK) heeft deze in diverse uitvoeringen:

Steel Case - Black/White face - $459
Gold Case - Black/White face - $489
PVD - all black version -$479

(foto van GuySie)

Het uurwerk is van de Liaoning Watch Factory, en dezelfde als in het horloge van de BHI.

Als je een klasse hoger wil, moet je voor een SeaGull uurwerk gaan. Wat ik zelf als (esthetisch) nadeel vind van dit uurwerk is dat de centrale wijzers net iets boven het midden zitten. Perpetual verkoopt prachtige exemplaren voor zo’n $800:

Of met complicaties voor een kleine $1000

Liever een Center tourbillon in plaats van een flying? Perpetual heeft ook DixmontGangzhou uurwerken. Ook, rond de $1000, en automaat

In deze prijsklasse zijn ook veel plakmerken te vinden. De namen kunnen wat gezocht zijn (minorva…lijkt mij een beetje te veel op minerva) of de modellen wat erg gelijkend op bekende namen. Prijsklasse is vergelijkbaar. Kijk bijvoorbeeld eens naar de vele uitvoeringen die bestaan op http://www.minnor.com

Als je voor echt ‘betaalbare’ (relatief natuurlijk :)) kwaliteit wil gaan, moet je bijvoorbeeld naar SeaGull zelf kijken. Vanaf zo’n $4000 in staal oplopend tot $10.000 in 18k goud. Erg goede afwerking, en levenslange garantie. Een beurt kost je alleen verzendkosten. Zie bijv: http://www.usseagull.com/tourbillon.htm

Je kunt zelfs voor topstukken gaan, als je echt gek wilt doen, bijvoorbeeld de 3D tourbillon van Beijing, voor €35.000 en je zit nog steeds onder de prijs van een zwitserse:

voor €20.000:

Koop je liever bijvoorbeeld een ‘echte’ zwitserse Cecil Purnell voor €10.000-20.000, krijg je nog steeds een chinese Liaoning tourbillon ebauche, die alleen in Zwitserland in elkaar is gezet, en gefinished.

Kortom, wil je een tourbillon voor onder de prijs van een leuke nieuwe middenklasser, kun je alleen in China terecht.

Groeten,

Martin

Wow Martin bedankt voor je zeer informatieve post!

Martin weet je iets van de betrouwbaarheid van perpetual als leverancier. Bestellen in Hongkong klinkt best wel spannend…

klompie Schreef:

Martin weet je iets van de betrouwbaarheid van
perpetual als leverancier. Bestellen in Hongkong
klinkt best wel spannend…

Ik heb er zelf (nog) niets besteld, maar alle verhalen op WUS van mensen die er besteld hebben zijn lovend! Persoonlijk contact, wijzigingen van bijv band op verzoek, en erg mooie afwerking.

Je zou even hier
http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=72
een forum search op perpetual kunnen doen, om een indruk op te doen, en er een goed gevoel bij te krijgen. Bovendien gebruiken ze PayPal wat toch extra zekerheid geeft.

Ik heb zelf tientallen zaken (niet alleen horloges, dealextreme.com rulez! :slight_smile: ) uit hong kong en china laten komen, en er is nog nooit iets niet aangekomen.

Groeten,

Martin

vergeet de chinezen van 15-20k kijk hier es naar.

astonmartin Schreef:

vergeet de chinezen van 15-20k kijk hier es naar.

Niet echt een vergelijk. Prachtig horloge, van een fantastisch merk, maar tweede hands, staal, enkele tourbillon. De chinees met vergelijkbare specs kost 1/10 hier van.

Voor dat geld zeggen ze in china ‘repetitie bij?’ en doen ze hem nog in goud of platina ook.

Maar dan nog zou ik voor de jaeger gaan als ik 15k voor een tourbillon kan uitgeven.

Dit zal een gevoelskwestie zijn denk ik.

want zeg zelf een tourbillon met repetitie in een 18 k kast voor 15k met de kwaliteit van een jaeger?

Dont think so.

Je antwoord hierop is,dat je de één niet met de ander kan vergelijken omdat de chinezen het hele bouwproces versimpelen.(simpel houden,dus minder vakmanschap)De materialen een stuk goedkoper zijn het uurloon zwaar beneden pijl ligt.

Wat ik ook zie,is dat alle chinese horlogemerken maar 1 type flying tourbillon g en 1 type brugtourbillongebruiken, dus die worden niet door de fabrikant zelf ontwikkelt maar die nemen ze af van de tourbillonfabriek dus massaproduct met de goedkoopste grondstoffen gebouwd met hele grote aantallen tegelijk.

dit is wat ik er over denk.

ps.als ik een gouden seagull tourbillon zou krijgen zou ik zeker niet ondankbaar zijn,want mooi zijn ze zeker wel.Maar als ik het geld zelf moest neerleggen dan…

Die BHI horloges zien er prachtig uit. Heeft iemand ervaringen met die horloges/uurwerken?

Waarom zien die wijzerplaten er dan altijd weer zo cheap uit? Van die lelijke lettertypes en slechte verhoudingen… Jammer.

astonmartin Schreef:

Wat ik ook zie,is dat alle chinese horlogemerken
maar 1 type flying tourbillon g en 1 type
brugtourbillongebruiken, dus die worden niet door
de fabrikant zelf ontwikkelt maar die nemen ze af
van de tourbillonfabriek dus massaproduct met de
goedkoopste grondstoffen gebouwd met hele grote
aantallen tegelijk.

Er zijn een aantal verschillende Tourbillon bouwers, met zeer verschillende layouts. Ik weet alle fabrieken niet uit mijn hoofd, en ken ze ook niet allemaal, maar je bebt in elk geval Beijing, Tianjin SeaGull, Hangzhou, Lianoing en DixmontGangzhou.
Het is inderdaad correct dat in de tientallen plakmerken, met name de laatste vier veelvuldig gebruikt worden.

Ik denk dat met name Beijing en SeaGull weldegelijk in staat zijn de kwaliteit van Zwitserse top horloges als JLC te evenaren, maar dat ze dat op een prijspijl brengt dat nog niet in balans is met het internationale vertrouwen in deze merken. Voor nu kiezen ze er nog voor om een iets lager segment te bedienen, maar daar komt het laatste jaar rap verandering in.

Ergens achter in ons koppie blijven we 't zachtjes horen tikken… een tourbillion… someday… tik… someday…

ik kan er persoonlijk niet warm voor lopen. zag er vorige week een in duitsland ik geloof 80 of 50 k van hublot ik denk daar schaf ik 6 topper voor aan en niet de minste

tja, die prijs heh… Maar ik vind zo een uurwerkje wel machtig mooi. Dat bedoelde ik eigenlijk ook meer: ik denk dat een hoop horlogeliefhebbers zo een tourbillon wel bijzonder vinden. Of we het geld er voor (over) hebben terzijde. Ik zou ook niet zo snel voor een aziatische tourbillion gaan. Meestal staat het design of afwerking me niet helemaal aan.

foto?

ik wil die van jou zien.