Betaalbare opties guilloche barleycorn dial

Ik vind horloges met een guilloche barleycorn dial echt prachtig. Vooral degene met twee radiale spiralen die tegen elkaar ingaan.
Zoals deze maurice lacroix small seconds.

Echter zijn deze bijna altijd boven de €1000 en dat is boven mijn budget. Weten jullie wat betaalbare opties met dit soort dial?

1 like

Hallo Sanderios.

Dat zijn inderdaad zeer mooie wijzerplaten. Ik zelf heb een tijd lang dit horloge gehad:

Het “guilloche” patroon is niet helemaal hetzelfde als bij de MC maar ik vond dit zelf altijd een heel mooie wijzerplaat voor het geld (±€400 voor deze perp. calendar) En ben nog steeds overtuigd dat dit een van de mooiere, moderne dress watches is voor het geld, prachtige wijzerplaat, mooie leren band en een kwalitatief zeer goede vouwsluiting. Helaas geen mechanisch uurwerk, maar volgens mij zijn die er wel in de Tradition lijn van Tissot. Zeker bekijken waardig!

Site:
Tissot Tradition collectie

Als je van guilloche houdt, deze verkoper accepteert lagere biedingen…

Oris maakt zulke platen.
Die two tone is ruim binnen je budget te koop

1 like

Ik had vroeger een Armani met zo’n dial. Jaren gedragen, best een mooi horloge. Heb hem laatst als projectje gebruikt om te oefenen met brushen en heb hem daarna weggemieterd. Hij was al 12 jaar en vol met krassen en pitjes op het glas. Heb er helaas geen foto meer van en kan dat ding nergens meer online vinden.

1 like