Betaalbare Tourbillon

Het lijkt wel alsof ik reclame maak voor Kemmner, en dat is misschien ook wel zo, maar daarvoor krijg ik niet betaald, noch qua geld, noch in horloges. Maar ik breng mezelf nu wel op een idee.
Ik kreeg een nieuwsbrief waarin Roland vol trots zijn eigen tourbillon aankondigt, met een Seagull TY800 uurwerk. Ik heb geen verstand van tourbillons en er ook geen affiniteit mee, maar mogelijk anderen wel.
http://uhrforum.de/sammelthread-herr-kemmner-t36825-6
Groet Roelof


Wat een prachthorloge zeg!!!

Inderdaad hetzelfde uurwerk zoals bij Seagull en Perpetualwatches en ik ben er tevreden over.
Made in Germany? …Die woorden vind ik er teveel aan! Waarschijnlijk slaat dat hier enkel op de dial?
Maar ziet er wel mooi uit.

Wat kost hij?

Foto’s hieronder zijn mijn perpetual tourbillon.

Dat ziet er helemaal niet slecht uit (tu)
En nog geen 800 euro, top!

Groeten,

Martin

Kemmner maakt de kasten zelf en doet dat ook voor verschillende andere fabrikanten o.a Timefactors, Kobold, RGM en Tourby.

Schitterende klok.
Roland maakt voor het geld kwalitatief zeer goede horloges.
Heb zelf een Flieger en ben er zeer tevreden over.

Gr,

Ron.

Je bent wel fan he Roelof? Van Kemmner?:wink: Maar wederom een mooie creatie. Ik zie mezelf ooit ook nog wel een Kemmner kopen.

Prachtige klok en al helemaal voor die prijs, iemand enig idee waar hij besteld kan worden?

Laten we eerlijk zijn; er zijn mooiere en elegantere horloges te koop dan een deel van de Kemmner collectie. Met name de verhouding tussen de kastdiameter en de dikte zou voor sommige modellen wat anders kunnen/moeten imho. Maar wat ik bijzonder prettig vind is dat Kemmner niet alleen horloges verkoopt met een meer dan acceptabele prijs-kwaliteitsverhouding, maar ook uitstekend communiceert met zijn klanten. Ik heb op Duitse en Engelse forums daarover lovende woorden gelezen en heb zelf ook die ervaring. Mails worden zeer snel en adequaat beantwoord en hij denkt mee als er bijzondere wensen zijn. Bovendien zijn de levertijden zeer kort, zeker als je dat vergelijkt met bijv. Stowa. Bij mij speelt het gevoel dat ik er als klant toe doe een belangrijke rol in mijn enthousiasme. Hopelijk blijft zijn klantgerichtheid net zo goed als door alle positieve berichten de handel toeneemt.

roland.kemmner@t-online.de

Nog een betaalbare tourbillon :slight_smile:

http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/horloges-heren/406414721-francois-rotier-fr0602g-echte-tourbillon-grande-complication.html?return=eJwdyFEKgzAQRdG9CPqnMQZaG5FidxJ02gRjEjIjlJbuvaPwPs59Rkv9dbodUMvrTRcIJs92sERJC7HGBKHZTF4peWMIm%2BAFOshmgVDzyCBCEDZmH1%2BAtYXMOcteycbS5u9vP8pqwZFiqSZZqoeXB%2Frucrg7rc6f2B%2BXmPhckIOVjrNlbPxPYd8gu5kzouPuqpT2sS2G3x9AUT4%2B&df=1&fs=1

Nice!