Betaalbare (vintage) mechanische chronograaf met beperkte diameter?

Dag allen,

Na toch al enige horloges te hebben gekocht (en eventueel weer verkocht) heb ik sinds enige tijd in m’n hoofd gekregen dat ik eigenlijk ook wel eens een chronograaf zou willen, met name een mechanische, liefst handwinder. Gezien ik smalle polsen heb wil ik de diameter eerder beperkt houden.

Uiteraard is er heel wat beschikbaar op de (vintage) markt, maar mijn budget is beperkt (< 500 EUR, liefst zelfs < 300 EUR).

Hebben jullie ideeën of suggesties voor merken, types e.d. om naar uit te kijken? (of neem ik best maar meteen een Seagull 1963? :smile:)

Bedankt!

Volgens mij heb je het perfecte antwoord op je vraag :wink:

2 likes

Value for money is een Seagull 1963 zeker! Maar voor onder de 500 eypo is ook mooi vintage spul te krijgen!

Of een Alpha. Zit hetzelfde uurwerk in als de 1963 :slight_smile:

Alles van staal met een Landeron 248 uurwerk lijkt me aardig en prima mogelijk binnen je budget. Zag een paar maanden geleden op chrono een behoorlijk aantal exemplaren van diverse merken. Wel helaas vaak verguld…

1 like

Griekse vakantievibe goed te pakken? :airplane:

1 like

Seiko heeft mooie vintage chrono’s :point_down:

3 likes

Heb je die 7019 nog @koekoek?

Je bedoelt de bovenste? Dat is een 7018, klein verschil. Die ligt nu bij de horlogemaker voor een opfrisbeurt :slight_smile:

Citizen Bullhead Chronograaf, dit is een foto van de zogeheten ‘Octagon’-versie.

3 likes

7018 bedoel ik, kijk ik dezer dagen ook met een schuin oog naar :slight_smile:

1 like

iets met 1963 ofzo? :smile:

7018 > 6139 imo. Alleen zijn ze veel zeldzamer en minder goed gedocumenteerd. Deze is ook met z’n 37mm een slagje kleiner dan de meeste 6139.

Ik heb ook een 7019 gehad trouwens :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik dacht ook meteen aan Citizen Bullhead

3 likes

De styling is een stuk meer 1960s dan bij de 6139, veel mooier dus imo.
Was de jouwe duur? Prijzen lopen nogal uitéén.

Mar niet alleen qua styling, ook qua uurwerk. Hebben niet de vervelende dubbel push quickset bijvoorbeeld. Maar qua modellen wel een stuk beperkter. En qua aanbod tegenwoordig al helemaal. Mijn 7018 was eengelukje en gaat niet weg tenzij ik er een vind in betere staat. Mn favorite horloge wel denk ik.

1 like

Waar zit de beperkte diameter? :relaxed:

In de 39mm. Ik vind dat redelijk beperkt.

Onder de 500 euro zijn wel leuke 36mm vintage chronograafjes te vinden met RVS kast.

3133 USSR poljot sturmanskie in vele uitvoeringen !

4 likes