Na toch al enige horloges te hebben gekocht (en eventueel weer verkocht) heb ik sinds enige tijd in m’n hoofd gekregen dat ik eigenlijk ook wel eens een chronograaf zou willen, met name een mechanische, liefst handwinder. Gezien ik smalle polsen heb wil ik de diameter eerder beperkt houden.
Uiteraard is er heel wat beschikbaar op de (vintage) markt, maar mijn budget is beperkt (< 500 EUR, liefst zelfs < 300 EUR).
Hebben jullie ideeën of suggesties voor merken, types e.d. om naar uit te kijken? (of neem ik best maar meteen een Seagull 1963? )
Alles van staal met een Landeron 248 uurwerk lijkt me aardig en prima mogelijk binnen je budget. Zag een paar maanden geleden op chrono een behoorlijk aantal exemplaren van diverse merken. Wel helaas vaak verguld…
Mar niet alleen qua styling, ook qua uurwerk. Hebben niet de vervelende dubbel push quickset bijvoorbeeld. Maar qua modellen wel een stuk beperkter. En qua aanbod tegenwoordig al helemaal. Mijn 7018 was eengelukje en gaat niet weg tenzij ik er een vind in betere staat. Mn favorite horloge wel denk ik.