Beter een FrankenwatchOmega dan een donor...

Voor een Forumlid was ik bezig met het redden van een spiraal van een hele oude Omega.
Het bleek een Breguet spiraal en dat viel niet mee.
Uiteindelijk had ik de spiraal in vorm, inclusief 'de bocht omhoog ’ maar toen brak de piton. Nou ja de spiraal op de aanhechting van de piton.
Bij een zoektocht naar alternatieven kreeg ik steeds meer lol in die hele oude Omega’s.
Een zakhorloge leek heel erg op het -ook niet heel kleine- kaliber 265. Maar helaas was alles- dus ook de spiraal waar het om te doen was- een hele slag groter.
Dan maar het zakhorloge een beetje opgeknapt.

Toen maar een andere donor gekocht

Probleem voor het Forumlid opgelost.
Maar dan begint het te kriebelen. Ik zag nog een andere. En dan wil ik er nog eentje samenstellen.

Maar die paste niet in de kast. Mooie wijzerplaat, maar veel groter.
Het kaliber is net anders. Vooroorlogs 30T2 Geen Incabloc, geen gesteend center-rad. Ook de veerton iets dikker…
Maar daar kom je pas in de loop van de tijd achter😤
Enfin. Hij blijkt te passen in de kast van een Duward die ik in een lotje had gekocht.

Verder nog een wijzer erbij gezocht ( ook rosé-goud)
Service, spiraal richten( echt moeilijk) kroontje zoeken, glaasje, bandje , nieuw achterdeksel ( want daar stond het Duward wapen op en dat wil je niet op een Omega🫢)
En dan is dit het resultaat:

48 likes

Handig hoor…:+1:

1 like

Mooi geworden!!

1 like

Soms moet je een compromis sluiten, zeker met oude horloges waarvan onderdelen al decenia lang niet meer gemaakt worden. Puik werk en dito resultaat.
:muscle::watch::ok_hand:

2 likes

Super Bas :ok_hand:t2:

1 like

Erg netjes!!

1 like

Nog een fotootje van de achterkant. Ik heb een platte deksel iets laten bollen om hem klemmend te krijgen .

Dat er ’ waterproof’ op staat is niet helemaal waar :wink:

3 likes

Dat is in die jaren sowieso relatief :grimacing:

1 like

Mooi resultaat !

1 like