Beter laat dan nooit: kennismaken

Al jaren bezoek ik met grote - maar afwisselende - regelmaat het horlogeforum. Ik ben in 2013 lid van het forum geworden maar kwam daarvoor ook als gast.

Ik lees altijd graag de berichten en discussies maar voelde eigenlijk nooit echt de drang om mee te doen. Misschien omdat ik mezelf (nog) niet als deskundig genoeg op het gebied van horloges zag om mee te kunnen praten. Maar na een paar jaar verzamelen voel ik me er iets meer senang bij en merk ik dat ik de laatste tijd ook wel eens wil deelnemen in de discussies of mijn mening geven.

Een drukke baan en dito huishouden maken alleen dat ik niet snel even ga zitten voor een uitgebreide voorstel ronde. En dan moeten er natuurlijk nog foto’s bij gemaakt worden. Jullie begrijpen: dit heeft dus ook weer maanden op zich laten wachten.

Ik woon het Oosten van het land met mijn vrouw en drie kleine kinderen. Werken doe ik voornamelijk in Amsterdam. Al vroeg besmet geraakt met het horloge virus, maar pas met mechanische uurwerken begonnen toen ik ging werken en een paar jaar geleden kwam het in een stroomversnelling.

Aanvankelijk via dit forum en WUS kennis gemaakt met diverse horlogemerken. Mijn collectie begonnen - in willekeurige volgorde - onder andere met een Seiko SKX007, een Steinhart (OVM), een Laco Flieger en een Meistersinger no1. Daarna een Stowa MO en een Nomos Orion. En toen verder “opgeklommen” naar een Omega Speedmaster Professional en laatstelijk een JCL Reverso.

Ik neig dus meer naar dresswatches. Heb namelijk door de week altijd een pak aan. Verder ben ik niet zo van de grote horloges.

Ben niet zo’n enorme flipperaar, maar overweeg nu toch al een paar maanden om een deel te gaan verkopen. Ik draag eeen aantal nauwelijks. Bovendien “moet” er namelijk weer iets nieuws komen. Een Explorer 1… Of een vintage 6694… Of toch die nieuwe Globemaster… Maar die Seamaster 300 is ook machtig mooi. Oh jee…

Omdat het anders toch voor jullie minder leuk is hieronder ook nog een paar foto’s.

11 likes

1 like

1 like

1 like

3 likes

Waarom zolang gewacht om al dat moois te laten zien! Haha

Alsnog welkom hier dan :wink:
Mooie collectie ook!

Welkom! Mooie collectie :+1::+1::+1:

Alsnog Welkom!

WOW! wat een mooie uitgebalanceerde set heb je daar :thumbsup:

Grt.

Welkom.

Prachtige collectie heb je al.

Steinhart, ook zwitsers? Leuke variabele collectie!

Steinhart is Duits maar maakt wel gebruik van Zwitserse uurwerken (ETA/Unitas ) :wink:

1 like

Mooie collectie :ok_hand:

Mijn beste,

Voor alles wacht het juiste moment!!
Van harte welkom dan ook bij dit appetijtelijke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie collectie en gave strap op de Speedy

Welkom, gave duiker!!!

Leuk om mee te beginnen,:grin:. Fantastic die collectie​:ok_hand:

Welkom!!

Zo, je hebt er serieus werk van gemaakt