Ik ben op het moment aan het kijken naar het onderstaande horloge. Echter weet ik hier niet erg veel vanaf en vroeg mij af of jullie mij misschien wat wijzer kunnen maken in de waarde en echtheid van het horloge en/of tips kunnen geven waar op te letten bij een dergelijke aankoop?
Het betreft een Omega 2271-5 met 30t2 caliber.
Een van de eigenaardigheden die ik denk te zien zijn de wijzers, deze lijken niet overeen te komen met vergelijkbare horloges…
Hey koekoek, dankjewel voor uw snelle reactie!
Zou u misschien willen toelichten wat er in uw ogen niet klopt? Dan kan ik dat in mijn achterhoofd houden als is verder zoek!
Aan het serienummer te zien zou deze uit 1944 moeten zijn. Lijkt een Omega 30T1 movement te zijn. Foto is niet heel strak maar denk wel goed te zitten. Wijzerplaat lijkt me niet origineel zeker de rode ster. Seconden wijzer klopt niet. Ik denk net zoals koekoek zegt laten lopen en lekker verder kijken. Succes.
Rode ster Omega bestaat wel degelijk. Deze zijn destijds in Brazilië voornamelijk uitgeleverd. Rode ster duidt op het feit dat Omega in 1940 de Teddington Observatory heeft gewonnen. Ook het bovengenoemde uurwerk zit wel degelijk in deze horloges.
De dial zelf is wel in slechte conditie, waarschijnlijk waterschade. Ik zou hem niet kopen.
De 2 verschillende kleuren wijzers kloppen niet. Ook vind ik de sub dial van de wijzerplaat er erg verdacht uit zien. Van de kast lijkt de plating ook erg gesleten. Ik zou hem iig niet kopen.