Wat natuurlijk ook briljant is aan die moderne Omega banden (ik weet de referentie niet meer uit mân hoofd maar ik dacht 1998) is dat je die nauwelijks kunt verstellen bij de sluiting. Bij mij zat het ding dus altijd los of te strak.
Een horloge is zo goed als het onderhouden wordt. Zelf draag ik al zoân twintig jaar een Speedmaster bouwjaar 1968, zo ongeveer de laatste met caliber 321. Ik heb het uurwerk zelf herbouwd uit een drietal incomplete, afgeschreven exemplaren en moest daarvoor o.a. een gebroken stalen veer bijmaken.
Het horloge krijgt van mij zo om de vijf jaar een grote beurt, wordt dagelijks gedragen en loopt vlekkeloos. Van krassen in het glas heb ik tot nu toe nauwelijks last gehad. Let wel op met water, want met name achterdeksel, kroon en knoppen zijn een bron van lekkage wanneer de rubber afdichtringen niet tijdig met siliconenvet worden gesmeerd of vervangen!
Een Speedmaster met caliber 321 is sowieso het beste horloge van dit type dat je kunt kopen en is technisch in alle opzichten superieur aan de latere, veel goedkoper gefabriceerde uurwerken.
Ik heb mijn Speedy 2 jr geleden bij Wiliam Wien gekocht en tot op heden geen spijt! De band draagt perfect en geen last van haren trekken etc.
Ik heb ook getwijfeld en lang gekeken of ik saffier of plexi nam. Gekozen voor plexi en geen spijt. Krassen valt erg mee en ik heb hem 1 keer gepoetst met displex en werkt perfect! Maar als je echt, echt stoort aan krassen neem saffier. Echter je moet de klok ook gewoon dragen en krassen krijg je altijd wel een keer.
Plexi is echt mooi om te zien en geniet daar nog steeds van, dus succes met je keuze. Ik zou als ik jou was gewoon een keer bij Wiliam lamgs gaan om te passen en misschien heeft hij wel een 2e hands of 1 in perfecte staat!
:~;)Mijn Speedmaster Pro heb ik nieuw gekocht in 1973.
Is sedert 1 week binnen voor algemeen nazicht, nieuw plexiglas en roest aan de knop (as) om de chrono terug op nul te zetten. Waarschijlijk te wijten omdat ik de armband van de speedy altijd was onder de douche. Deze horloge draag ik dagelijks. 's Nachts gaat hij uit wegens te zwaar.
Op al deze jaren buiten het normale onderhoud, het slot van armband vervangen. Het vorige was totaal versleten. Ik zou zeker terug een Speedmaster kopen.
Allereerst van harte welkom.
Ik weet niet wat je er in 1973 voor heb betaald, maar tis zeker een goede investering geweest (tu)
Maar ehhh, we zijn gek op fotoâs van je Speedy
Sorry, Ik weet het niet juist meer. Ik denk ergens tussen 12.000 en 13.000 BEF.
Fotoâs, helaas, hij is bij een omegadealer voor volledig nazicht en onderhoud.
Ik wacht op een prijsvoorstel en dan komt hij terug met o.a. een nieuw glas.