De laatste tijd is hier veel te lezen over de Speedmaster Professional. Ik heb wat rondgestruind op internet en ben veel recensies van gebruikers tegengekomen. Wat me opviel naast alle jubelende recensies er ook een aantal waren die niet te spreken waren over de betrouwbaarheid van de Speedy.
Er stond vaak niet bij wat de leeftijd van het horloge was of dat ze 'm bijv. 2e hands hadden gekocht, maar een aantal vertelden dat hij onnauwkeurig liep en soms binnen 2, 3 jaar er helemaal mee ophield.
Zijn er mensen (liefst natuurlijk eigenaren van een Speedy) die iets zinnigs kunnen zeggen over de betrouwbaarheid van dit horloge?
Ik heb zelf nooit een Speedy Pro gehad, maar het basisuurwerk Lemania 1873 staat behoorlijk goed bekend. Uiteraard zul je, zeker bij zulke grote oplages, wel eens problemen tegen kunnen komen met deze fijnmechanische wondertjes.Maar dit is niet alleen met Omega hoor! Zelfs bij Patek Philippe en soortgenoten kan best wel eens wat mankeren. Laat je er niet door afschrikken!
Ik ken iemand die in 76 zijn Speedmaster pro nieuw kocht en sindsdien het horloge dagelijks draagt als beater.
Hij springt ermee op de racefiets, werkt ermee in de tuin, en is er de hele wereld al zo ongeveer mee rondgeweest
Het horloge loopt nog altijd als een zonnetje.
Onderhoud heeft het horloge wel gehad zo nu en dan.
Groeten,
Marijn
Ik ken iemand die in 76 zijn Speedmaster pro nieuw
kocht en sindsdien het horloge dagelijks draagt
als beater.
Kijk zo hoort het! :}
Ik krijg steeds meer waardering voor de Speedmaster! Mede door de reden voor handopwinding en het sexy plexy. En ook de looks bevallen me steeds meer!
(edit)
Er zijn nogal wat verschillende versies van de speedy. Ook in grote’s pro/reduced etc. Weet iemand een goede website waar een en ander over de verschillen wordt toegelicht?
De pro is een van de degelijkste klokken die er
is. Tevens is het onderhoud niet duur en de
intervallen zijn lang.
Eens! Ik heb een kaliber 861 dat schandalig misbruikt is door m’n pa en daarna jaren door mezelf. Nul schade toen ik service liet uitvoeren!
Maar toch een kritische noot; als je niet heel zorgvuldig bent is dat vintage spul minder geschikt. Voor 1968 kruimelt het tritium als de ziekte. Dagelijks gebruik is mijns inziens af te raden.
Het plexi glas is natuurlijk een krassen magneet (of niet Joep ) maar dat vind ik persoonlijk eerder charme dan een probleem.
Daarnaast is de moderne Speedy nauwelijks waterdicht (ik ken iemand die het ding bij het douchen draagt) maar mijn inziens moet je terughoudend met / bij water zijn.
Oh… tot slot nog een persoonlijke mening; de 1171 band gaat nog wel maar die moderne glimbanden zijn haren vreters…
“de 1171 band gaat nog wel maar die moderne glimbanden zijn haren vreters…”
Roel, ik heb hier nooit bij stil gestaan, maar is het echt zo erg?
Ik heb nl ook meer haar op mijn arm dan op de kop
Welke band wordt er standaard geleverd op de nieuwe Speedy Pro zoals Joep deze heeft aangeschaft, is dat de 1171?
Ik had gisteren een afspraak in Bocholt (D) en kon het niet laten om even bij de AD naar binnen te gaan.
Natuurlijk de Speedy bekeken en had hem zo mee willen nemen, ware het niet dat deze nogal duur was ( €3750,00) toch een verschil van €860,00 euri met Wiliam.
Even over de band; ik draag eigenlijk alleen maar stalen banden en heb zelf ook minder haar op mijn hoofd dan op mijn armen, desondanks heb ik nooit last van uitgetrokken haren. Misschien dat dit in het begin, dwz als je anders nooit stalen banden draagt, wel even voorkomet, maar daarna niet meer. Daarnaast is Roel natuurlijk enkel die dunne fragiele “vintage” stalen bandjes gewend
En weer daarbij…Roel vindt krasjes op het plexi wel charmant…dus…
Je kunt het mooi brengen… hahahah
Ik heb een Seiko en Breitling op staal en daar nog nooit problemen mee gehad, vandaar dat ik er van sta te kijken, maar het kan natuurlijk wel.
Staat bij jou een type op de band?
Ik heb deze, vroeg jaren 60. Sinds 2000 in mijn bezit nog nooit iets mee gehad, loopt erg nauwkeurig en heeft meer dan 50 uur gangreserve. Betrouwbaar zou ik dus zeggen!