Iemand ervaring met verkopers uit Frankrijk, Italië en/of Spanje die op Chrono24 dure horloges verkopen?
Ik heb een paar interessante horloges gezien en zou graag tot koop overgaan. Uiteraard wel via PayPal betaald.
Belangrijk om nog aan te geven is dat deze verkopers door Chrono24 worden aangemerkt als betrouwbare verkopeers ("Trusted seller since … 2009/20010/2014/etc.).
Toch vraag ik voor de zekerheid naar de betrouwbaarheid van deze verkopers.
Ik dacht dat de termntrusted seller op chrono24 niet zo veel voorstelde.
Beter is idd reputatie/ervaring v specifieke verkopers te vragen/zoeken. Zou dan ook zeker internationale fora als wus enzo doornemen.
En indien mogelijk zou ik dee voorkeur hebben voor credit card betaling, omdat die aankopen extra dekken. Weet alleen niet of dat ook voor genruikte horloges geldt.
Heb 2x via Chrono een Italiaanse aanbieder benaderd voor een Hamilton. Of ze betrouwbaar waren weet ik niet, maar de communicatie was in beide gevallen moeizaam en de verzendkosten zo hoog (bijna 90,- euro) dat ik ben afgehaakt.
Mijn ervaring met Duitse aanbieders is beter, verzendkosten ook veel lager (tussen de 15,- en 20,- euro)
slechte ervaring met Italiaanse seller zojuist. Na 6 dagen wachten op betalingsgegevens komt verkoper na rappelmail aan chrono24 met mail dat door software update prijs horloge niet klopte - was overigens geen vreemde of ongeloofwaardig goede prijs - en hij horloge enkel voor 100 euro meer verkoopt. Dat ga ik uit principe niet doen uiteraard. Echt kansloos dit
Bescherming van een creditcard voor een koper is minder dan die van PayPal is mijn ervaring. Nieuw horloge, zonder garantiekaart ontvangen, steun van ING mastercard, zero
Bij mij was dat een keer andersom. PayPal lang traject. Mastercard ABN geregeld in enkele dagen.
In het verre verleden zelfs gehoord (dacht op dit forum) dat iemand via ebay iets gekocht had wat niet goed was. Via PayPal liep het op niks uit. Zijn account was echter gekoppeld met zijn creditcard. Die laatste had het geld terug gegeven. Vond PayPal niet leuk, en had toen diens account opgeheven.
Weet niet hoe het actuele verschil tussen PayPal en cc is.
Volgens mij is er niet zo heel veel over het land te zeggen. Ik heb een uitstekende ervaring met een Italiaanse dealer via Chrono24 en een mindere met een Duitser. Gaat toch vooral om de persoon achter het bedrijf. Goede beoordeling, check of ze ook een winkel hebben, reviews van de winkel, wellicht ook op EBay actief en review aldaar checken, Facebook checken. Als iemand dan ook nog inhoudelijk en snel antwoord, dan is mijn ervaring eigenlijk altijd positief.