Beugel zakhorloge

Heren.

tijdens mijn vakantie heb ik een oud zilveren zakhorloge gekocht met een sleutelopwinding.
Hij was behoorlijk beschadigd en werkte niet meer zodat ik hem voor een prikkie (tientje) in het bezit kreeg.

Inmiddels heb ik het uurwerk weer lopend gekregen, dat viel behoorlijk tegen omdat de centrale als moeilijk was los te krijgen, de minuutpijp zat er behoorlijk aan vast geroest. van het uurrad waren een tiental tanden verbogen deze waren niet meer recht te buigen. en het middenrad was volledig van de as af die moest geklonken worden. Wellicht heeft de vorige eigenaar terwijl de boel vastgeroest was nog getracht de wijzers te verzetten waardoor de boel in de soep was gedraaid. her uurrad heb ik inmiddels vervangen en het blijkt allemaal te werken.

Het enige probleem nu is nog dat het beugeltje aan de kast ontbreekt.
dit is waarschijnlijk een beugel geweest met een schroef die door de knobbel die boven aan de kast zit heen loopt er zit nl een drukknopje met een uitsparing in de knobbel waarmee je de achterdeksel kan openen. deze drukknop valt er nu uit omdat hij niet tegengehouden wordt door de beugel.

Kan iemand mij nog helpen aan zon’n beugeltje met doorlopend schroeje?
Info waar ik deze wellicht kan krijgen of hoe ik deze wellicht kan maken. is natuurlijk ook welkom.

Groet
Arie

Hoi Arie,
gaat het om een ronde beugel? wat voor afmetingen heb je ongeveer nodig? (diameter beugel en breedte van de opening)

Groet,
Paul

Ha Paul

het horloge meet uit mijn hoofd ongeveer een 4 cm.

de knobbel waar de beugel doorheen gaat had ik wel gemeten die is 5,8 mm.

Groet
Arie

Ha Paul

Ik had alleen de knobbel voor de beugel gemeten die is 5,8 mm.

uit mijn hoofd is de kast ongeveer 4 cm.

het zal dus niet zo’n erg grote beugel moeten zijn

Groet
Arie