Beunhaas fail

Het zit niet mee, ik dacht mijn Enicar vintage handwinder weer tot de automaat te maken die het eigenlijk was, het enicar ar1125 uurwerk mist zijn rotor, tot dat ik een ar1145 uurwerkje vond voor een zacht prijsje. Ik dacht 2 schroefjes en overzetten die hap, helaas kan ik een van de 2 schroefjes er niet indraaien omdat en een onderdeel mist in het ar1125 uurwerk en ik kan het niet plaatsen omdat dan het hele horloge uit elkaar moet incl het donor uurwerk. Tja toch maar laten servicen dan door een vakman, als ie dan toch uit elkaar ligt kan het ding meteen geplaatst worden.

5 likes

Je kunt het onderdeel (part #462) hier bestellen. Tik in 1125 en kies 1125 dan onder ‘Top 15 Searches’,:’ Search all’ en iets naar beneden ‘Search for items’ en je komt het onderdeel tegen.

Helemaal onderaan in deze site kun je downloads aanklikken. In het zoekveld tikken waar je naar zoekt en vaak komt er een juist kaliber naar voren.

4 likes

Dank voor de tip, het onderdeel zit in het donor uurwerk en is dus al in mijn bezit, maar beide uurwerken demonteren en monteren is voor mijn bescheiden kennis gewoon te veel gevraagd.

Ik denk niet dat de onderdelen van de 1125 en 1145 uitwisselbaar zijn.

De rotor met brug 1145 paste prima en draaide het 1125 uurwerk ook op, ik kan het alleen niet vastdraaien, in het gat hoord een busje met schroedraad. Het verschil met een 1125 rotor is dat deze niet kogel gelagerd is maar met behulp van jewels, het is een Frankenstein oplossing maar ook een verbetering

2 likes