Bevestiging metalen band Pulsar

Hallo,

Ik ben een beginnende knutselaar. Nu heb ik van mijn schoonmoeder een pulsar met metalen band gekregen. Daar zitten pennetjes (geen pushpins), waarmee de metalen band aan de kast is gemonteerd. Die pennetjes heb ik er uit gehaald om de band goed te kunnen reinigen. Wat mij nu opvalt dat ik die pennetjes niet meer echt vast krijg. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Bij voorbaat dank.

Je hebt ze waarschijnlijk aan de verkeerde kant de kast uitgetikt.
Aan de één van de uitijnden van die metalen pinnen zitten groefjes die zorgen voor grip.
Als je die pinnen wil verwijderen moet je ze dus uit de kast tikken en zorgen dat je dus niet aan de kant van de groefjes begint. (ja dat kan je zien)

Wat je nu hebt gedaan is de pin uittikken aan de kant waar de groefjes zitten en die zijn nu door de hele kast gegaan en totaal afgesleten waardoor nu die pinnen los door de kast kunnen glijden.

Even met een hamer een plat kantje slaan op de pin en in de kast steken (ronde kant eerst) en je zal zien dat je het plat geslagen stukje met kracht in de kast moet duwen.

Hallo astonmartin,

Mooie auto trouwens (James Bond?). Superbedankt voor de snelle reactie. Ik was al bang dat ik iets verkeerd had gedaan. De pennetjes zijn aan ''één" kant verdikt, maar volledig glad. Als ik er met een hamer op tik worden ze toch aan beide kanten plat?

Gr. Hans

Als je met een hamertje een plat kantje slaat (op de verdikking) word die zijde van het pennetje wat breder waardoor hij goed blijft zitten in de horlogekast.

Je kan het pennetje ook iets buigen waardoor deze onder spanning in de kast gechoven moet worden en dus ook goed blijft zitten.

Heb je een foto ?

Hallo Astonmartin,

Ik heb jouw advies overgenomen. Met hamer voorzichtig iets plat geslagen. Daarna, met beleid, weer teruggeplaatst. Werkte perfect. Heel erg bedankt voor de hulp. En nog belangrijker, deze fout maak ik niet nogmaals.

Gr. Gaus