Bevindingen Seiko Black Monster

Naar mijn gevoel zijn er ondertussen een paar mensen hier en daar in het bezit gekomen van dit grotesk klein monstertje. Klein ja inderdaad, want ik heb de foto’s van die Eco-zilla’s gezien brrrrr…

Misschien kunnen we onze ervaringen delen, zoals hoe accuraat of liever gezegd het gebrek daaraan, de horloge is.

Die van mij heb ik nu al 4 weken inmiddels. De eerste 3 weken liep ie constant +23 sec p/d.
Nu de laatste week +12 sec p/d, er is hoop dus!

Ik heb ook met verschillende posities geprobeerd tijdens zijn nachtrust:

  • dial up --> +6 sec
  • dial down --> +6 sec
  • crown up --> +6 sec
  • crown down --> +6 sec
  • bezel up --> +1 sec !!!

Tot dusver mijn bevindingen…

ik zal er ook wel op gaan letten !

Die van mij was redelijk constant op + 15 seconden per dag.
Ik heb hem wat trager gezet en nu loopt ie ongeveer 5 a 6 seconden per dag voor. Klinkt makkelijker als in werkelijkheid.

Ze staan er om bekend om over het algemeen wat overijverig te zijn. Afstellen kan, maar deze afstelling wil nog wel eens verlopen.

Dat dial up, down, crown up, down e.d houdt ik me niet mee bezig. Als ik hem omheb moet ie redelijk constant zijn, daarbuiten vind ik niet zo belangrijk. Ze zijn ook wel redelijk temperatuurgevoelig, als ie kouder ligt als om je pols gaat ie voor lopen, zeker als ie bijna uitgelopen is.

Het klopt trouwens wat ze zeggen, ook bij dit 7S26 uurwerk is het mogelijk om de secondewijzer stil te zetten.

Gisteren geprobeerd door ‘back pressure’ te doen en na 5 sec stond ie inderdaad stil.

Hmmm… ik heb zeker geen leven als ik me postingen zo terug lees…