Toevallig een oude Jag in bezit of in overweging?
Bestaan er ook matte of geborstelde duikersringen voor de scuba dude? Ik wil er ook wel eentje maar het blingbling gehalte schrikt me een beetje af.
Bekijk de post van dao voor linkjes:
Ik kan je in ieder geval aanraden eens te kijken op https://one-second-closer.com/shop/category/vostok-boctok/5. Hij maakt alles zelf en van hoge kwaliteit, vooral de bezels (inserts niet per se) en wijzers. Ik zie dat hij nu maar twee bezels heeft staan, dat is redelijk bedroevend, maar je kun hem per mail, insta of facebook wel vragen wat er allemaal nog aan komt. Normaal heeft hij veel meer. In deze bezels passen SKX inserts dus ruimte keus. Wijzers vervangen is wel meer werk, maar kijk eens rond op zijn site daarvoor.
Een andere is https://murphymanufacturing.com/factory_store.html2, voor een bezel waar eveneens een SKX insert in past, of anders een stalen zonder insert mocht dat je ding zijn. Wat prijzig en er komt verzending vanuit VS bij (en misschien douanekosten).
Als je een nato wilt kunt je ook op strps.nl1 kijken, mooie kwaliteit. En anders de forumsponsor of een andere NL nato verkoper, Cheapestnatostraps heet niet voor niets zo
Ik vind de wijzerplaat zelf wat lastig combineren met een insert en nato eerlijk gezegd⊠ik denk ook niet dat de plaat staat bij een messing bezel zoals hierboven staat. De foto van de top 100 mods die je plaatste is op zich wel geslaagd. Kast is wel mat gemaakt (bead of sand blasted ofzo?) en de bezel vind je op https://www.vostok-poljot.com/custom_bezels/bob5. Ik ken die site verder niet, maar er is dus meer te vinden dan alleen op eBay.
Gezien de zwarte wijzers denk ik dat je toch snel uit komt op een (mat)zwarte bezel, misschien vind je hier wel iets tussen: https://www.dlwwatches.com/collections/ceramic-bezel-inserts3, bijvoorbeeld die Sub Carbon 0073. Misschien is het gaaf om ook je kast te matteren. En op je mod foto staat de leren band misschien wel beter dan een nato⊠verdere inspiratie als dat heb ik even niet bij dit horlogeâŠ
Zit mobiel, quoten gaat even moeilijk.
Als je de juiste bezel hebt (al zijn er niet veel matte) zijn er al wat meer matte inserts te verkrijgen. Bij meranom en chistopolcity is het vaak heel veel bling inderdaadâŠ
Wil ik graag zien.
Foto?
Matige kwaliteit via mân telefoon maar zou alsnog wel duidelijk moeten laten zien wat voor een verschil het maakt
Nice
Zijn fijne klokken die 100 case.
Nice !!
Als ik âietsâ ga doen, ga ik eerst een 100 case aanschaffen.
Heb ik nog niet. Nog niet âŠ
Offff⊠een 710 case mijn favoriet! En volgens mij van de meeste Vostok kopers, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Edit: 100 case is overigens ook wel mooi met die hoekige vorm hoor, zou ik ook nog wel eens willen proberen. Maar ik denk dat de 710 mijn favo blijft. En binnenkort heb ik een 420 omdat die beter past bij de clean bezel die ik erop wil zetten.
710 ben ik voor gevallen: de vorm pakt je of juist helemaal niet. Ik vind het een mooie, mannelijke, karakteristieke kast.
Zoân 100 case valt mooi rond de pols, de lugs buigen iets mee.
Bij een 110 case staan de lugs te wijduit en die kussen kasten
liggen wat mij betreft wat te hoog op de pols.
Succes!
De 710 is inderdaad een hate it or love it. Heb er (nog) geen eentje. Wel een 110, iets minder extreem.
Top! Ja ik vind het echt een van de redenen om een Vostok te kopen: deze kast is m.i. het meest unieke, eigene van de Amphibiaâs. De andere kasten lijken veel op âwat er al isâ. De 710 vind ik niet extreem, de 090 bijvoorbeeld is dat eerder.
Kleine update,voor de drie? mensen die het interesseert
De bezel die ik had besteld stond voor geen meter, was te groot. De bestelde bezel insert was ik wel over te spreken,maar die moet dus nog even wachten op een zojuist bestelde, bescheiden bezel.
Fotoâs?
Oh, kan ik idd wel doen. Zal ik morgen wel even maken.
U vraagt, wij draaien
Laten we met het mooie beginnen! De insert. Mooi zwart, met gedistingeerd grijs gegraveerde markers.
En mooi shiny in het volle licht! Twee gezichen dus, al moet ik straks wel vaak poetsen ben ik bang,
dan de bezel:
mij te groot. Hangt aan alle kanten over de kast heen. Het is potverdrie geen Seiko!
Met insert. Ik vind het te overheersend. Heeft wel iets blancpains achtig, maar kan me niet bekoren.
CloseÂź up om te laten zien dat de kast echt weg is van boven bekeken
hangt zelfs over de lugs heen.
Voor mij persoonlijkis deze bezel helaas een no-go dus. Achteraf had ik het kunnen weten als ik beter naar de specs had gekeken, maar als je geen fouten maakt, dan leer je ook niks. Dus ik hoop nog een hoop fouten te maken.
Nu is deze ouderwetse, geen poespas, brushed bezel onderweg.
Holy cow! Ik zie wat je bedoelt
Die nieuwe die je hebt besteld is wel mooi denk ik. Weet je zeker dat deze past overigens, hij ligt er plat op je kast en bij sommigen zit de kroon dan in de weg. Ff kast nummer op checken - of heb je waarschijnlijk al wel gedaanâŠ
Ja,zou moeten passen op een 120 case. En anders heb ik weer wat geleerd
Dan klopt t vast wel. We gaan het zien
Yes,hij is binnen. And Iâm loving it!

Mooie brushed bezel
In ander licht
En nog een keer in het zonnetje om af te sluiten!
Ik vermoed dat hij met leren band inderdaad nog chiquer wordt, maar ik zwem en (mocht het er weer eens van komen) duik ook met mân horloges, dus ik houd hem voorlopig even op nato.
Iedereen en met name @Dao hartelijk dank voor de tips! Deze Vostok kan er weer efkes tegenaan!