Ik ben de trotse bezitter van een 25.31.8000. Beste horloge dat ik ooit heb gehad.
Enige nadeel; het horloge is niet gisteren van de band komen rollen, en de blauwe bezel is
inmiddels zo vervaagd dat ie lichtblauw is, en het rood aan het uiteinde van de secondewijzer is wit…
Het vervangen van de wijzer kost niet de wereld, het vervangen van de de bezel-inlay wel, blijkt.
Volgens mijn horlogemaker is de inlay niet los te vervangen en kan er alleen een volledig nieuwe bezel op
met inlay. Kosten €275!
Nu zie ik op allerhande websites losse bezels aangeboden, al dan niet voor een paar tientjes.
Vraag: is de inlay los te vervangen of niet? Zijn er hier mensen die dat eerder bij dit (of een soortgelijk)
Omega horloge hebben gedaan?
Bij een Midsize Seamaster liet ik de bezel vervangen door de horlogemaker met speciaal Omega-gereedschap.
In de UK kocht ik een aftermarket bezel voor €40 dacht ik!
De secondewijzer-tip van m’n Peter Blake is ook wit, en dat heeft wel wat!
Wat kost btw een secondewijzertje?!
Ja hoor perfect te doen. Alleen weet ik inderdaad niet of Omega de bezel insert apart verkoopt (Rolex bv wel). Er zijn hier wel leden met een Swatch Parts account die dat kunnen nagaan voor je.
Wat je altijd kan doen is je originele insert bewaren (tegenwoordig nog in trek zo ‘faded’ bezels, en vervangen met een aftermarket exemplaartje. Is enorm makkelijk te doen, als je een kader kan ophangen thuis moet dit ook lukken Succes
Met een (goede) aftermarket-inlay heb ik ook geen probleem; wil gewoon graag weer dat mn SM er weer (sort of) als nieuw uitziet. De oude bewaren zou ik sowieso doen. Ik begrijp dat er mensen zijn die dat juist zijn charme vinden hebben.
Ik heb geen idee wat je met “kader” bedoelt, maar ik kan je vertellen dat de schilderijen op mijn muur met dubbelzijdig tip hangen; zo handig ben ik dus
Moet de bezel verwijdert worden om de oude inlay te verwijderen en de nieuwe erop te zetten, of gebeurt dit van buiten?
De bezel moet verwijderd worden en dan kan de insert uitgeperst worden, soms gewoon met de vingers anders met een glaspers. Omega Seamaster bezels zijn notoir moeilijk te verwijderen, waar je een Submariner bezel er gewoon kan afwippen met een mesje gebruikt je voor Omega bezels het best een klem. (die je overigens zelf kan maken, de echte zie je hier; http://i248.photobucket.com/albums/gg178/ArcherWatches/Watchmaking/45PO1.jpg)
Typisch Omega om speciale tooltjes te gebruiken overigens. Never again plaats ik een vintage Mark II glas zelf nog
Mijn inlay is behoorlijk gekrast, mag ook wel na meer dan 20 jaar. Ik vind het juist mooi. De wijzers van die van mij zijn ooit een keer vervangen waardoor ik jammer genoeg wel een rode punt heb op mijn secondewijzer, was ie maar wit verkleurd. Ik heb er toevallig een tweede, originele en dus ook gekraste, inlay bij kunnen kopen. Verkoper zei dat het makkelijk met een mesje eruit te wippen zou moeten zijn, voor mij echter een brug te ver