Niet zo lang geleden heb ik via dit forum mijn eerste Tudor gekocht. Nu heb ik op de bezel (aluminium inleg) een diepe kras. Wat is jullie advies aangaande een nieuwe inleg. Gassan geeft aan dat mijn Tudor opgestuurd moet worden, maar is er niet een makkelijkere/snellere oplossing?
Heeft iemand een idee wat dit zou moeten gaan kosten?
Gaat lastig, zo niet onmogelijk, worden bij Tudor.
Forummodgekkie @HanDavinci heeft ook ooit gezocht naar wat Tudor spulletjes voor een mod idee, hem niet gelukt meen ik me te herinneren.
Sure han, jij hebt helemaal gelijk. Ze zijn allemaal nep. Ze zijn te goedkoop, vooral als gen Rolex maar 150 nieuw kost, kan een gen Tudor echt niet de helft zijn. Je hebt ook geen recht van geld terug op basis van de eBay regels als hij niet echt blijkt te zijn terwijl het wel zo geadverteerd is…
Menig andere horloge fora koopt deze wel vaker en vervangt hem zelf. Maar hey gelukkig is dit forum zo hoog aangeschreven in de wereld waar elke persoon weet waar hij het over hebt.
Er staan er 4 te koop, ze zijn allemaal tweedehands en missen de pearl pip. Pip zelf los krijgen is pas moeilijk. Bezel een stuk minder (tweedehands dan) je krijgt origineel Tudor onderdelen net zo moeilijk/makkelijk vrij als Rolex onderdelen. Waar ze vandaan komen nieuw, is mij ook een vraag maar toch poppen ze uit de grond zo nu en dan.
Volkomen mee eens. Zorg dat je bij Gassan van tevoren belt en aangeeft wat je nodig hebt, vervolgens een moment afspreken dat het rustig is bij/voor de horlogemaker en de nieuwe insert zit er in no-time in. Niets achterlaten of opsturen, allemaal niet nodig.
En ja, kost wel iets meer -ik meen me te herinneren rond de 100euro want twee jaar geleden zelf ook laten doen- maar dan allemaal origineel en met garantie. Bovendien uitstekende gelegenheid voor windowshoppen/passen !
Dankjulliewel. Zal een bezoekje Gassan worden na telefoontje. Zal idd rond de €100,- kosten incl plaatsen. Dus valt mee. Thanks voor de snelle reacties.
Van de week bakkie gedaan bij S&C. Kreeg in het servicecenter (van een horlogemaker) te horen dat het verkrijgen van Tudor onderdelen momenteel héél erg lastig is. Service centra krijgen zelf ook vrijwel niks op voorraad, de aanvraag voor onderdelen gaat allemaal case by case. Gevolg? De klant moet soms even geduld hebben én er komt niet veel langs in het grijze circuit. @HanDavinci [met een hoofdletter] heeft gewoon gelijk.
Succes bij Gassan!
Overigens dat zij het direct willen opsturen heeft niet per se met Tudor te maken. Het is druk in het eigen servicecenter, dus besteden ze klusjes uit …
Btw zorg dat je de staat van je horloge goed op de servicebon laat zetten!
Want …
… behalve als ze dwars op de kast zitten en de AD dat voor je gedaan heeft.
Als je hem opstuurt ben je hem weken kwijt. Heb verhalen van Youtubers gehoord dat de kwaliteit van hun service wisselend is. In 1 geval hoorde en zag ik dat hij terug kwam onder de krassen(wat natuurlijk van de zotte is).