Hallo ik ben Giovanni. Ik heb vorige week een horloge gekocht om te modden. Een invicta pro diver.
Ik wil de horloge een vintage look geven door de dial en bezel insert te laten verkleuren. Maar de insert verkleurd niet door bleek en in de oven wat ik heb gelezen op internet werkt ook niet wie heeft er tips
De old fashioned manier misschien, 30 jaar elke dag dragen? Duurt even, maar dan heb je ook wat.
Hallo Giovanni, ik ben Han.
Ga poetsen met Mr. Muscle ovenreiniger. Wel even een handschoen aandoen of eventueel die oude sok onder bed die je inmiddels waterdicht hebt gemaakt.
Succes!
Ff in de bleek dippen
Misschien een oude invicta kopen?
Paar weken bergraven…liefst in zure grond
Ik heb dit enkele weken geleden ook gedaan… Te lang laten liggen in de bleek. Zelfs t staal was aangevreten… Weg Invicta prodiver
Wat een beauty!!
Kwaliteit hoor. Als zelfs in de bleek en in de oven de boel niet kapot krijgt.
Chemisch bleken helpt niet. Het enige wat helpt is de natuur nabootsen. In dit geval met UV-bestraling. Als je 30 jaar dragen wil verkorten, zal je weken lang de bezel moeten bestralen met intens, kortgolvig UV-licht van een UV-ontsmettingscabine. Ongezond werk wegens de grote hoeveelheid ozon die hierbij vrij komt. Sterkte!
Vreemd dat het bakken in de oven niet lukt om de dial een andere look te geven. Is het een gasoven die je hebt geprobeerd? Zo niet, zou het daaraan kunnen liggen. Met een hetelucht oven (35-40 minuten op 180 graden) als deze goed is voorverwarmd, zou je toch echt wel verandering van de wijzerplaat moeten gaan meemaken. En waarschijnlijk meer dan dat…
Oeps
Thnx voor info heb hem nu 20nuur in de bleek ziten ga kijken wat die heeft gedaan zal een foto posten met het resultaat
Het is in ieder geval goede kwaliteit zo te zien
En dat voor meneer aliexpress haha
Ik had die insert nog liggen heb de orginele nog op de horloge zitten
Zeker weten. De bezels van dagaz moet je echt niet langer dan 3 minuten in de bleek hangen, laat staan