Bezel insert Orient Kamasu vervangen

Beste mede forumleden,

Wellicht kan iemand mij helpen?

Ik wil graag de bezel insert van mijn Orient Kamasu (RA-AA0003R19B) vervangen omdat er wat kleine krasjes op zitten. (typish gevalletje van: als je niet weet dat er krasjes op zit valt het niet eens op, maar als je het wel weet zie je niks anders meer :unamused:)

Maar ik kan op het internet geen bezel inserts voor de Kamasu vinden. Weet iemand misschien of die er uberhaupt zijn en zo ja waar ik die kan vinden?

Ik heb wel een enkele bezel insert voor de Orient Mako II (FAA02002D) gevonden. Die lijken qua vorm het zelfde, maar volgens ‘het internet’ zijn die niet compatibel met de Kamasu. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn er nog andere opties waar ik misschien niet aan gedacht heb, of wellicht heeft iemand een kamasu bezel insert (zwart) ergens liggen die niet gebruikt gaat worden?

Al vast dank!

Met groet.

Er zijn bedrijven die een bezel maken voor de kamasu waardoor je een skx maat insert kan plaatsen. Is dat niet iets?

had ik inderdaad ook al gezien, maar dan verliest de kamasu zijn unieke karakter en is het net of je een gemodde SKX om hebt… dus liever niet.

maar evengoed dank voor je suggestie.

1 like

Volgens mij heeft / had Seikomods /christal times bezel inserts voor de Kamasu.

nope… helaas

1 like

Optie zou kunnen zijn om mijn kamasu te kopen🤪

Dat is balen :worried:

NamokiMODS heeft er ook geen denk ik. Enkel voor Ray/Mako.
Maar je zou het daar eens kunnen navragen Wojtek…

Of je kan van iemand een defecte Kamasu overnemen, en proberen de inlay heelhuids te verwijderen voor hergebruik :wink:

ps: verkoopt Oriënt er zelf geen ?

Zoeken op eBay naar
orient kamasu bezel insert
Genoeg keus en variaties te vinden. :+1:

kan aan mij liggen maar ik kon ze niet op eBay vinden. Het enige wat ik tegen kom is de eerder al genoemde bezel insert voor de Mako 2, waarvan ik dus niet weet of die ook voor de Kamasu gebruikt kan worden.

Designed to fit the Orient Mako II and Orient Ray II Series. Includes FAA02001B9, FAA02002D9, FAA02009D9, FAA02003B9, FAA02004B9, FAA02005D9, FAA02006M9, FAA02007B9,

FAA02008D9.

Als je kamasu hier tussen zit dan zou het moeten passen.

Serienummer kamasu begint met AA volgens mij

Orient Kamasu (RA-AA0003R19B)

Sorry ik zoek me wezenloos maar kan geen insert vinden voor je model. Misschien bezel + insert vervangen?


Gewoon snuffelen.

thanks Jesus voor de tip. Watch-parts-plaza was ik mijn zoektocht nog niet tegengekomen. Ik ga er een blik op werpen.

1 like

nope… helaas :disappointed:

Is het een optie, om een nagenoeg passende insert aan te passen, gelijk aan het huidige model, in aluminium of zelfs ceramisch?


Deze ceramische insert is ook passend gemaakt, buitenmaat was te groot, binnenmaat te klein en hij was te dik.

1 like