Ik zie op 't net o.a bij Ali wel eens bezel inserts voorbij komen.
Er staan dan ook maten bij maar wat is de maat die ik nodig heb voor mijn SKX, heb zelf geen schuifmaat.
Alvast bedankt voor de moeite
Brrr… Ik zou wat meer uitgeven en elders kopen
Ik zou deze ook niet kopen. Past waarschijnlijk net niet. Ik heb goede ervaringen met de bezels van DLW, passen perfect en een echte upgrade voor je SKX!
Heb het nog nooit gedaan en wil dus eerst met een goedkoop ding klooien voordat ik een dure insert verpest.
Maar die maten kloppen dus niet voor de SKX
Nee daar zou ik niet op vertrouwen.
Wat je ook kan doen is een goedkope aluminium bezel kiezen die goed past. Met deze heb ik ook goede ervaring:
https://www.dagazwatch.com/apps/webstore/search?utf8=✓&sort=&query=skx+
Verder als montagetips:
Eerste bezel eraf wippen met een mesje, dan in een bakje heet water met ontvetter/zeep. Dan laten weken en via de achterkant de inlay met een dun mesje langzaam loshalen. Daarna bezel goed schoon maken en ontvetten en nieuwe inlay lijmen. Bezel erop klikken (gelijkmatig kracht zetten, bv onder een kussen of zacht voorwerk leggen dat je niks beschadigd en dan behoorlijk doordrukken en klaar
Thanks
Hou er rekening mee dat je een ander glas nodig hebt voor zo’n keramische sub insert. Anders heb je een gap van 1.5-2mm.
Kan @MotoSkooly je alles over vertellen
Oké, bedankt. Daar heb dan geen last van als ik zo’n alluminium insert bestel als bij die site hierboven.
Die is wel heel mooi geworden
Dat is deze:
Als je interesse hebt, mag je 'm wel overnemen. Ik heb nu meer inserts dan bezels dus ik moet maar een keer schoon schip maken. Zit dan alleen geen plakring meer op. Stuur maar een privébericht als je interesse hebt!
Heel gaaf zo…
Aahh de welbekende gap. Heb er bij mijne helaas ook last van…
On topic: kan je helaas niet helpen met de maat. Ben ook wel benieuwd. Zijn die dingen zoveel goedkoper dan op ali? Wel leuk om een paar te hebben waarmee je kan wisselen. Een andere insert kan je horloge compleet anders maken.
Ik verwijder juist niet de lijmresten van inserts. Zodoende kan je als je de bezel er af haalt direct een andere er op plakken en blijft hij goed genoeg zitten.
Kosten rond de €10,- bij Ali