Bezel insert Sumo vervangen

Goedemiddag,

Aangezien de insert van mijn Seiko Sumo een lelijk klein butsje heeft, en ik toch al de originele insert niet de àller mooiste vind. Overweeg ik hem te gaan vervangen voor deze:

Nou is mijn mod ervaring nul komma nul en kom ik tot dus ver niet verder dan het swappen van bracelets en straps. Is het verwijderen en plaatsen van een insert op de Sumo goes te doen? Er is al het een en ander over geschreven hier, en op YouTube staan tal van filmpjes van allerlei Seiko’s waarbij het er iig erg simpel uitziet.
Klopt dat naar jullie mening?

Met hartelijke groet en een fijn weekend alvast,

Elmar van H.
:+1:t2::watch::+1:t2:

1 like

Vraag maar aan @anon50762135 hoe makkelijk een bezel vervangen is :raising_hand_woman:

1 like

Fixed that for you.

1 like

Hoi @Elmarvanh

Uitleg van @Marco_T is duidelijker :wink:

1 like
  1. Band eraf
  2. Aan de onderzijde van de bezel zit een gleuf, deze op 12 draaien
  3. Scherp mes ertussen en de bezel eraf wippen
  4. Met beleid het mes aan de binnenzijde tussen bezel en insert manoeuvreren
  5. plakresten van bezel verwijderen (bijv. met wasbenzine)
  6. bezel weer terug drukken (bezel naar onder en d.m.v. druk op de kast aandrukken)
  7. insert voorzien van de meegeleverd ronde 3M dubbelzijdige tape
  8. en nu doen wat Seiko maar met moeite lukt… insert uitgelijnd plakken in de bezel.

P. S. Met een stevige handdoek de kast vasthouden tijdens loswippen van de bezel scheelt een hoop schade… aan handen/vingers

5 likes

En als je niet zeker bent over je vaste hand even de kast wat afplakken met bijv schilderstape. Voorkomt krassen

2 likes

Dank jullie wel! :ok_hand:t2:
Het klinkt als een mission die wel te doen is, dus ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen.
Mensen nog tips mbt “de mooiste insert” ? :blush:

Deze van DLW met rode driehoek om lume pip

3 likes

Of horloge plat neer leggen, met een beetje geduld niet nodig om de hele bezel er af te halen. Voorzichtig los pulgen met je nagel tuuse 't glad en insert dan lukt 't ook binnen 3 " minuten :+1:

1 like

Pulken

Lukt dit zonder speciaal materiaal?

Yep, simpelweg aandrukken :+1:

2 likes

Ik krijg echt zin in een Sumo van deze foto’s

1 like

Ja die is idd ook erg mooi!

Ook mooi, maar die iets wat “neutralere” trekken me iets meer denk ik. Maar wel toffe varianten!

Hmm, welke o welke…:thinking:

Deze!

1 like

De inserts van LCBI vind ik zelf 't mooist. Op m’n Sumo, zelf gedaan, is prima te doen:

1 like

Óók erg mooi…keuzes…

Sold out :see_no_evil: