Bezel insert verloren... En weer teruggezet :)

Paar weken terug snorkelde ik vrolijk rond tussen een paar stukken koraal en wat visjes met mijn Seiko Sea Urchin, aka de zee-egel of SNZF17, om mijn pols. Deels omdat het kon (100m), deels omdat het leuk stond met een nato en zo en deels om bij te houden hoe lang ik aan het dobberen was. Je schouders verbranden snel als je op je buik ronddobbert, dus da’s fijn de tijd bijhouden met zo’n bezel.

Na een tijdje zwemmen checkte ik m’n horloge, om helaas te zien dat ik de bezel kwijt was. Hij heeft nu een beetje een blotebillengezicht wat op zich wel wat minimalistisch heeft:

(Datum is in het Spaans. Vind ik ook leuk, helemaal op de zondag: DOM)

De bezel ligt nu ergens hier op de bodem, trouwens :wink:

Goed. Maar waar haal ik nu een nieuwe vandaan? Ebay, Seiko zelf of een aftermarketboer zoals Yobokies of Dagaz? Exact dezelfde hoeft niet eens per se. Een ander kleurtje zoals donkergroen of bordeaux lijkt me ook wel leuk. Helaas zie ik alleen veel (aftermarket) onderdelen langskomen voor de bekendere varianten zoals de SKX en 7002 serie. Die passen denk ik niet, toch?

Verder zie ik ook veel inserts langskomen op eBay voor oa “Seiko 7s26”. Dat heeft die van mij ook (7s36, maar goed, praktisch hetzelfde). Passen die dan wel? Of is het simpel om zoiets een beetje passend te maken? Of moet ik toch maar Rob van Monsterwatches lastigvallen (arme man) :slight_smile:

Dank voor jullie input!

Ferry

3 likes

Nee, volgens mij passen de inserts voor SKX/6309 niet. En je kunt zeker niet van het uurwerk (7S26/7S36) uitgaan! Ofwel zelf bestellen van ver of dicht bij huis blijven en Rob lastig vallen…succes!

Gewoon even Rob mailen. Kun je meteen een rode seconde- of minutenwijzer laten toevoegen. Staat wel zo leuk! :smile:

2 likes

Dagaz heeft ze ook speciaal voor de Sea Urchin hoor.

Dat is ook de reden dat ik voor m’n daily beater n seiko monster met solid bezel heb. Ik, de lak begint er nu onderhand los te komen, maar geen zoekgeraakt inserts enzo.

Ik zou t ook bij Rob proberen.

Dank voor de respons allemaal! Ga dan maar toch Rob lastigvallen :wink: Mocht dat niet lukken kan ik inderdaad nog Dagaz proberen.

ps. @marnixmoed: wat bedoel je precies met een solid bezel? Een bezel uit 1 stuk?

  • Edit: never mind. Plaatje erbij gehaald van 'n Monster :slight_smile:

Misschien ben ik de enige maar ik zou em zo laten :smile:

Tadaa. Iets meer kleur toegevoegd met de hulp van Seikogoeroe Rob.

Stiekem wel leuker dan een zwarte bezel.

4 likes

Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft zijn voordeel :slight_smile:
Ziet er goed uit zo!

1 like

Wel correct citeren: “elluk nadeel, hep sun foorteel”

2 likes

Goed gelukt.
Maar… Heeft dat echt vijf maanden geduurd om de insert te bestellen, of kon je gewoon niet kiezen.

Yup, dacht eerst nog dat zonder bezel ook wel leuk was, toen even zelf geknutseld (geen succes) en na een tijdje toch maar Rob benaderd. Die had gelukkig nog een pepsi liggen.

Hé, dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan! :grinning:

1 like