Bezel insert vervangen nieuwe stijl

Een nieuwe manier om je insert te vervangen, eerst goed gaan zitten.

groetjes Lenno

1 like

Toch niet zo een nieuwe stijl…

Niet even de kast afplakken met schilderstape, of de kast even inklemmen. En dat gereedschapsgebruik is ook wenkbrouwoptrekkend haha!

Ik heb er alleen even snel doorheen gescrold, maar monteert hij de nieuwe insert nou zonder lijm? Of zit dat er af fabriek al op?

Zou hij misschien ook Calatrava’s repareren ?

9 likes

Toch wel knap dat hij de rest van z’n horloge niet heeft vernacheld door uit te schieten… Of z’n vingers…
Ook wel handig dat je tenminste op deze manier je insert niet meer kan gebruiken erna…

Nee niet echt de nieuwe stijl in mijn ogen… Dan kun je beter even je bezel eraf halen, dan ben je uiteindelijk niet veel langer bezig dan op deze manier en de kans op beschadigingen etc is veel kleiner…

wat een gestuntel zeg… die krijgt mijn klokje echt niet in zijn handen.

Haha, ja dat dacht ik ook bij het kijken :smiley:

Ik moest gelijk aan deze artiest denken :joy::joy:

6 likes

Volgens mij wil dat niet zo makkelijk bij een Steinhart.

Ik vind het knap. Hij durft de klus aan niet gehinderd door enige kennis van zaken en het lukt hem ook nog. Ik mag dat wel! :grinning:

Ik geloof niet dat die bezel nog vlak is :grimacing:
Die gast kan zich beter zorgen maken om zijn horloge dan om zijn verweerde bezel insert.

1 like

Misschien toch maar even bij mn horlogemaker passeren!

Of als je het vaker doet gewoon deze ff kopen.

1 like

Die is eigenlijk voor vaste bezels/lunette voor draaibare duik bezels heb je deze nodig

1 like

Die veel te dure Omega tool heb je helemaal niet nodig Floris.
Die tool die ik je laat zien koop je op eBay voor 70-80 euro en pers je veilig alle bezels van alle divers af.
Rolex doe ik nog steeds met een stukkie tape en een aardappelschilmesje.

1 like

Kost id een vermogen maar werkt perfect!

Dat kleine beetje verf eraf en dan € 50 voor een nieuwe?! Geld teveel zeker! :scream: En dan alles ONAFGEPLAKT, an accident prone to happen!

:grin: had even nodig om bij te komen.

Maar wat ik nog niet heb gezien: wat is nu wel dè manier om de bezel te vervangen?
Iemand een professioneel filmpje?

Zal wel een nep omega zijn…toch? Aan sommige mensen is het ook niet besteed he. :stuck_out_tongue:

Vind het niet eens zo gek, als je de hele bezel er af probeert te halen loop je de kans dat die vervormt. Als je de oude insert toch niet meer gebruikt dan werkt dit toch best? Wel even afplakken dat glas. Een krasje is zo snel gemaakt.