Bezel insert wijzigen

Om 'm toch wat minder op de sub te laten lijken, overweeg ik de bezel insert van mijn Kiber te wijzigen.

Hebben jullie ideeën over wat goed zou staan? Foto’s zijn welkom :slight_smile: . Ik geloof dat de bijna identieke invicta regelmatig gemod wordt. Maar de case diameter wijkt wat af (1mm kan interpretatieverschil zijn natuurlijk).

Graag jullie ideeën!!

Een knalgele insert?

1 like

Weet je de binnen en buiten diameter van de insert? Wellicht dat een aftermarket Seiko of Rolex insert past, dan heb je keuze zat.

Minder Sub maken? Dan zou ik niet beginnen bij de bezel, maar bij de plaat, de wijzers en die contactlens rechts. De bezel springt mijns inziens nog het minst in het oog.

Ik ben zo’n kluns, laat mij maar even rustig met de bezel insert beginnen.
Latere mods kunnen altijd nog. En ik vind het voor nu even voldoende wanneer er een bezel in zit in een kleur of lettertype die nooit door Rolex is gevoerd.

Je kunt ook deze bezel eruit halen en even in de oven of op een bakplaat leggen. Daar schijnen ze van te verkleuren naar een andere kleur (blauw, bruin, etc)

http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1342640798/changing+the+colour+of+your+bezel+insert+in+7+min

1 like

De bezel insert meet 39.5mm x 33mm. Een lastig te vinden maat. Of ik zoek niet goed.

@XXoF straks is de insert van plastic. Dat moet een rotzooi geven… :joy: