Bezel markeringen “vullen”

Ik heb een horloge onderweg waarvan de zwarte markeringen in de bezel niet meer zwart zijn, zie ook onderstaande afbeelding, hoe kan ik deze het beste weer “invullen”? Ik dacht zelf aan zwarte lak en een tandenstoker maar wellicht dat iemand hier een betere methode weet.

Dit is niet het horloge in kwestie, op die van mij zijn alle markeringen leeg fwiw

Vullen met een geschikte verf, heel even laten drogen en dan met een wattenstaafje (vochtig gemaakt met juiste oplosmiddel) de overtollige verf wegboenen.
Edit: niet te dik vullen in één keer, want krijg je met schoonboenen mogelijk groezelige randjes. Beter meerdere dunne lagen dan één dikke laag.

Bijv. enamel modelbouwverf met een beetje thinner. Werkt het niet dan boen je alles makkelijk schoon.

3 likes

:arrow_up: dat idd, niet te dik.
Eerst even ontvetten, drogen, aanbrengen met tandenstoker.
Met wattenstaafje en doekje met een heeeeel klein beetje terpentine afnemen. Droog geblazen met een föhn, niet te hard.
Herhalen tot je tevreden bent.
Zelf heb ik het ooit gedaan met verf voor staal, gewoon uit de bouwmarkt. Hammarite metaallak zwart. Kleinste potje is een tientje ongeveer.

Bij een oude Pulsar gedaan.

9 likes

Verreweg het eenvoudigst (vind ik) is het gebruiken van een paint marker zoals de Edding 780, hebben een dunne punt, de lak is heel erg dekkend en sneldrogend…

3 likes