Bezel of bezelinsert voor Seiko 5

Beste HF-ers,

Ik ben dik tevreden met mijn beater (SNZH55J) maar de bezelinsert begint een beetje af te takelen (stukje eruit, ‘diepte’ gaat er wat af). Mijn vraag is of er losse inserts (bijvoorbeeld keramische) verkrijgbaar zijn, (en waar?) en of dit een beetje zelf te installeren is? Of moet je daar een geoefende modder voor zijn?:grimacing:

O ja, en ik heb er ooit een dd sapphire ingezet en sindsdien loopt het uurwerk minder goed (paar minuten afwijking per etmaal…:thinking:). Iemand een idee wat dit kan zijn en/of dit te verhelpen is?

Benieuwd naar jullie tips,

Willem-Jan

1 like

Ik ben niet thuis in de wereld van modden, maar weet dat dit een van de meest geliefde mod-horloges is. Bijvoorbeeld de populaire Fifty-Five Fathoms mod.
Bezel inserts zijn dan ook in overvloed te verkrijgen. Meest bekende zijn van Yobokies en Dagaz. Op ebay en hun sites kan je ze allemaal vinden. Het plaatsen hiervan is volgens mij een eenvoudig klusje.

2 likes

En de beste zijn van DLW.

https://www.dlwwatches.com/collections/ceramic-bezel-inserts/snzh

Het plaatjes is appeltje eitje, dat is gewoon recht plakken.

3 likes

Da’s niet best en ver buiten de fabriek specs.
Wellicht is de balans per ongeluk geraakt tijdens het plaatsen van saffier.
Hoeft geen ramp te zijn, probeer even opnieuw te laten afregelen.

1 like

Bedankt Han!

Heb jou hier op het forum leren ‘kennen’ als de mod-koning. Het 1-jarig jubileum was een leuk stuk!

Vroeg me af, doe jij alleen mods inclusief levering van een nieuw horloge of verbouw je ook bestaande modellen?

Groet,

Willem-Jan

2 likes

Dank.

Het zijn niet alleen nieuwe horloges, maar ik ben geen winkel. Ik wil gewoon unieke mods maken. Voor dingen zoals alleen een saffiertje en andere bezel insert moet je bij een ander zijn :sunglasses: :v:

Ok, helder! Voor het serieuzere werk weet ik je te vinden👍🏻. De bezelinsert ging ik er sowieso zelf in knutselen😎. Nogmaals dank voor de tip.

1 like

Besteld, zal het resultaat tzt posten!

1 like

Zo, de insert was al een tijdje binnen maar ik was er nog niet aan toe gekomen. De ‘klus’ ging op zich prima maar voor de volgende keer weet ik dat ik heel voorzichtig moet zijn met de dubbelzijdige plakkert, die had ik bijna vernaggeld…:grimacing:. Zet je de plakrand eerst op de insert of in de bezel zelf? Ik heb dat laatste gedaan.

En de insert lijkt, ondanks dat ie voor dit model gemaak is, toch net iets te klein (paar tienden van een mm schat ik); hij vult de bezel niet helemaal dus ik ben bang dat dat op termijn wel wat vuil gaat ‘happen’ daar. We zullen zien. Ik zal de leverancier ook wel even vragen hoe dat kan…

Hieronder nog wat pics van de operatie met een geslaagde bandenwissel als finishing touch (had ik nog liggen). Han, bedankt voor de tips, @naibaf bedankt voor het dubbelzijdige plakdinges!




En de bandenwissel om het af te maken… :sunglasses:

5 likes

Operatie geslaagd!!! :sunglasses:
Mooi!

2 likes

Ja en was leuk om te doen! Keramische insert heeft ook echt wel iets. :star_struck:

1 like

Zijn er ook Pepsi/Batman achtige bezelinsert voor dit model? Heb er eigenlijk nooit over nagedacht maar het geeft het horloge toch iets speciaals zo! Welke band is dit (en hoe vervelend vind je het als ik dit idee steel? ;))

1349473177_1855757155_medium_lijm-bison-secondelijm-tipper-vloeibaar-6302064

Haha, zo simpel :joy:

Jij gebruikt nooit deze? En ie er ooit weer uit moet?

image

Hi Marco,

Ik heb de insert bij DWL besteld (link ergens hierboven in het topic) maar ik denk als je even googlet ook wel z/b en pepsi’s kan vinden.

De mesh band zat ooit op mijn skx toen ik die van MP plukte en die heb er ik toen meteen afgehaald, vond het echt een kitsch ding. En vandaag dacht ik, waarom ook niet. Had vergelijkbare combi’s hier op HF al eens langs zien komen.

Dus nee, geen probleem als jij het ook uitprobeert! Zo kom je aan je ideeën toch, op zo’n forum :hugs:. Kans dat we op hetzelfde feestje eindigen is klein en als dat toch gebeurt hebben we meteen een gespreksonderwerp :sunglasses:.

Succes met jouw probeersels!

1 like