Ik heb een Oris Aquis waarvan de bezel een beetje raar loopt. Hij draait soms beide kanten op en hij draait ook makkelijker dan hij zou moeten. Normaal is de Aquis bezel vrij strak maar hier is iets niet goed.
Ik ben vandaag bij een horlogemaker geweest maar die wil er niet naar kijken omdat Oris geen losse onderdelen levert. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of kent iemand een horlogemaker in Rdam en omgeving die me zou willen helpen? Het horloge naar Oris opsturen klinkt niet aantrekkelijk omdat ik bang ben dat het heel duur wordt.
Zit de bezel niet los? Je zou kunnen proberen hem voorzichtig aan te kunnen duwen, dat ie weer goed in het rails (geen idee hoe die geleiding er onder heet) zit?
Gewoon met de duimen rondom op de bezel drukken.
En anders misschien Oris AD op Rokin Amsterdam even bellen. Daar word ik altijd goed geholpen, leveren mij ook gewoon losse onderdelen (zoals Aquis banden en schroefjes e.d.)
Heb het al druk genoeg. Zij hebben ongetwijfeld alle onderdelen. Ongetwijfeld een click-spring waar een stukje van af is gebroken. Dat is vaak een super-specifiek dingetje. En, je moet de spullen hebben om die bezel schadevrij los te krijgen.