Is echt inderdaad geen langdurig smeermiddel, eerder een penetratie-olie om vuil te verplaatsen.
(Jaja @25tien kop hem er maar in)
Is echt inderdaad geen langdurig smeermiddel, eerder een penetratie-olie om vuil te verplaatsen.
(Jaja @25tien kop hem er maar in)
Ach, zolang het aan de buitenkant/om de bezel gaat komt het niet zo nauw denk ik.
Excuus… ik herkende een paar namen van ‘t nauwe-gaatjes forum. Ook lekker slim om dezelfde nicknames te gebruiken.
Dus ging er te snel vanuit dat we daar waren… bleek het toch HF te zijn!
Oeps!
wd4o is zooi… moet je niet eens in huis hebben om te smeren… om mee te reinigen werkt t OK. Zolang er maar geen rubber in de buurt is want dat gaat naar de klote door wd4o
Ik vind het een wondermiddel. WD40 en slotspray, ik run er de hele toko thuis mee.
Totdat je overstapt op goed materiaal en je zal wd4o gaan vervloeken.
Hobby bob prut is het.
Als ik serieus een klus heb huur ik wel een mannetje in. Ik ga toch potjandoosje (@Jur) niet voor elk k*tklusje een ander spuitbusje/flesje kopen? Om over de inspanning van het vinden van de juiste spuitbus/fles maar te zwijgen…
Voor de oorlog gebruikten we reuzel. Dat ging prima.
Da’s dan weer niet goed qua cholesterol!
Voor horloges weet ik het niet maar in de winter verzoop ik mijn motor in de WD40 vanwege de pekel en in de lente weer afspoelen en hij zag er nog steeds als nieuw uit.
Ik spoot het ook in de contacten op het stuur voor richtingaanwijzers , in het contactslot enz.
Perfect spul.
Rubber oplossen, nee hoor , bij mij nooit gebeurd, ik zweer bij WD40.
Gebruik het nog altijd om sloten soepel te houden, en in de motor racerij ideaal spul voor op de ketting, ketting schoonmaken en dan WD40 erop voor een race, ketting loopt dan heel soepel gedurende een race.
Voor de motor thuis is het niks voor op de ketting, dan moet er echt ketting vet op natuurlijk.
groetjes Lenno
Hier ook al jaren veelvuldig gebruikt !
Ik gebruik het als schoonmaakmiddel om mijn machines schoon te maken en die staan er nog heel netjes bij na al die jaren gebruik met Rocol notabene ( dat is pas gemeen spul !)
Op gestraald titanium werkt het ook heel goed .
Zakmessen spuit ik in met WD40 en daarna met perslucht uit !
En het ruikt nog lekker ook
bijzonder. Zeker voor een motorrijder/racer. (Zelf actief racer geweest)
Wd4o verkort de levensduur van rubber minimaal.
Ketting schoonmaken werkt goed idd, zoals ik al zei ‘schoonmaken’. De ketting slijt van zich zelf harder dan de rubber slijtage door de wd40. . Die is echt heel heeeeeeeeeel minimaal, maar hij is er wel.
Je sloten en je Knipper kastje… zucht.
Hierna ie je meteen dat het rommel is, het geregeld moeten herhalen! Met juiste middelen hoeft dat nauwelijks tot niet.
Zijn echt twee te foute en amateuristische voorbeelden. Sorry.
Inspuiten tegen de pekel… ja ik herken dat. Ook gedaan met wd4o en vond het ook geweldig toen de tijd.
Of het werkt weet ik niet, ik had op een gegeven moment mijnen twijfels omdat de wd4o niet als houdbaar overkomt zo.n tijd op de machine. Maar nadelen zie zijner niet in en betere oplossingen zijn te omslachtig. Dus doen!
Ter aanvulling, deze discussie is oneindig.
Ieder zijn ding met wd4o, leuk huis tuin keuken middel.
Dat vernaait je ketting wel enorm. De ruimte in de schakel wordt de olie uitgeperst door de WD40, deze maakt slijtage tussen de ketting-links enorm, immers zitten in de links gewoon ook kleine o-ringen die kunnen uitdrogen als ze gesatureerd zijn met WD40. Probleem is dan dat je je ketting visueel controleert, niets bijzonder ziet en dan je ketting gewoon kan doorscheuren.
Ketting de nacht voor de race smeren, laten intrekken, de volgende morgen afwrijven met een doek na de kwalificaties nog eens afwrijven.
Ook voor verschillende soorten rubber is WD40 hel, droogt het uit zodat het kan craquelleren. Op ander dan weer goed ( de rubbers van je auto-deur bv smeren goed met WD40, maar beter met siliconenspray)
Ik zeg niet dat het neit ‘Werkt’ . Maar er zijn betere alternatieven voorhanden.
Onder een bezel zou ik nooit iets smeren. Dat zijn al gigantische stofvangers, als je dan ook nog wat plakkerigs onder smeert krijg je er alleen maar meer rotzooi onder. In het begin zal het ongetwijfeld lekker soepel draaien, maar na een dagje strand of gewoon een tijdje dragen maak je er een soort schuurmiddel van door al het rommel wat verzameld is. Gewoon af toe even afborstelen onder de kraan met een zachte tandenborstel en wat milde handzeep moet voldoende zijn.
WD40 is ontwikkeld tegen corrosie bij opslag van vliegtuig en raketonderdelen en is niet bedoeld als smeermiddel.
Ik draai de bezel rond in een mild sopje en dan psst psst een beetje silicone spray
Hi,
Een net nieuwe Seiko GMT duiker op vakantie mee gehad. De bezel wordt steeds stroever na een maandje in het zwembad daar.
Wat raden de horloge reparateurs aan. Ik lees dat dreft ook de seals aan kan tasten.
Handzeep dan maar en goed afspoelen?
WD40 gebruik ik om de velgen van mijn motor te ontdoen van kettingvet en om de kunststof delen mooi te maken. Ermee smeren kan…maar dan alleen een piepende deurscharnier, een stroef fietsslot etc meer niet.
Ik heb de bezel van mijn toenmalige Breitling skyracer eens gesmeer met dry lube kettingspray (de motorcross variant) en dat werkte top! Bezel liep toen ook wat stroef.
Trekt geen vuil aan, is dry lube en heeft een lange smeer / standtijd en is waterproof.
Siliconenspray. Trekt geen vuil
Aan, verzuurt niet en tast geen rubber aan etc. Gebruik met mate. Bezel draait weer als vanouds.