Bezel smeermiddel?

Inderdaad

1 like

2e vraag over het hoofd gezien… euh, nee, je hoeft niets in te drukken

1 like

Oei, ben echt helemaal niet technisch; een liefhebber en ken (dus) wel wat modellen, uit eigen ervaring. Maar zodra het een beetje technisch wordt, schakel ik hulp in van een horlogemaker. Kost vaak niet heel erg veel en levert vaak de beste resultaten op. Maar misschien kan @BMWX6M hier (dus) iets over zeggen. @ironny hoop dat je eruit komt! Gaaf horloge trouwens en dapper dat je 'm nog echt met zwemmen draag, ook. Neem aan dat je 'm af en toe op WR laat checken?

3 likes

Dankjewel TagEd! Ik zwem er eigenlijk nooit meer mee: mag het zwembad niet in, kom niet door de detectie poortjes :wink:
Heeft een jaartje of 10 geleden een full service beurt gehad en bij elke batterijwissel wordt de waterdichtheid gecheckt… maar ik zou er toch niet zo snel meer mee het zwembad, laat staan de zee, induiken (zeker met een gammele bezel). Als ik er met de palletjes niet uit kom zal ik toch eens bij een horlogemaker langs gaan.

1 like

Top comment :rofl:

1 like

Na het zwemmen in zee gaan mijn duikers mee onder de douche. Flink de douchekop erop en de bezel 20x rond draaien. Mijn Casio Duro bezel komt meteen weer los en blijft soepel draaien.

N.B. Tegenwoordig zwem ik in zee met een G-Shock, ben ik van dat bezel probleem af.

1 like

Daar zit geen pakking in de bezel, wel tussen glas en kast, maar dus niets met bezel te maken. Je hebt wel een “holding spring” veer die bezel op de kast houd en een “bezel friction spring” de veer die de bezel zijn klikkende functie geeft en de richting bepaald naar waar de bezel kan draaien.

Je zal even langs de TAG Heuer werkplaats moeten passeren om het probleem te laten oplossen vrees ik. Misschien gelijk even een deelservice laten uitvoeren… zo is het horloge gegarandeerd weer een tijdje waterdicht.

Veel merken schrijven nochthans voor om er een klein beetje Fombin aan te brengen. :sunglasses:

5 likes

OK, helder ! En inderdaad wordt het weer eens tijd voor een servicebeurt…
Veel dank aan @Luxata , @TagEd en last but not least @BMWX6M.

3 likes

Euh…om een stroeve bezel wat uit te kuisen helpt ook tandflosdraad. Is extreem dun + sterk en kan overal tussen.

1 like

Na 38 jaar billen wassen, kan ik meegaan in het reinigen en dan met uierzalf insmeren(dun). Werkt op kapotte stroeve billen en werkte ook prima op bezels. En het is ook nog vliegwerend en desinfecterend, win-win situatie.

2 likes

ik zie het al voor me , een Koe met een duiker

1 like

Linkje?

Ai?

uiteraard :smiley: k denk niet dat er echte koeien zijn met duikhorloges :wink: k had deze gebruikt. Tis niet perfect maar werkt vaak wel lachen : https://canva.com/ai-image-generator/

Ik ben geen expert maar ik dacht gelijk

image

6 likes

Dit deed wonderen.