Bezel swap SKX007J

Hoi daar,

Ik heb sinds kort een mooie SKX007J. Maar ik ben van plan immer een andere bezel en onweer er op te gaan gooien, leuk voor de afwisseling. Ik vind deze wel erg mooi eigenlijk:
https://m.ebay.com/itm/THE-ATLAS-ONE-S-POLISHED-MOD-CUSTOM-BEZEL-SEIKO-SKX007-7S26-020-DX-S-04-P-/302401496164?_mwBanner=1
Wie heeft hier ervaring mee? Hij lijkt me ook wat hoger, dus vraag me af hier dat met het huidige glaasje zal staan/passen.

Een coin endge bezel lijkt me ook wel mooi overigens. Iemand mooie pics van een vergelijkbare aanpassing/mod?

Ben benieuwd.

Groet Elmar van H. En alvast een fijn weekend.

Ik heb krzysztof hier eerder over gemaild. En hij zou niet hoger moeten zijn.

Ik heb ook nog een leuk setje klaar liggen, Misschien voor in de toekomst :heart_eyes:

1 like

https://www.instagram.com/p/BXyVRAohzQt/

De Atlas bezel, ik vond hem toch niet mooi irl

1 like

Leuk idee een andere bezel. Ik vond eerst de standaard bezel te mooi om te swappen, maar nu ik er een ceramische inleg in heb (gewoon in de standaard bezel gelijmd) vind ik het toch wel mooier. Hij komt iets hoger te liggen op de standaard bezel maar mij stoort het niet. Succes!

3 likes

Niet hoger dus, kijk dat is handige info. Thanks. Mooi setje trouwens :grin::watch::ok_hand:

Hmm, ja, zoals op jouw foto, recht van boven mis ik wellicht idd een beetje de “tandjes” van de originele bezel. Toch oogt hij op andere foto’s net ff wat massiever ofzo, en dat lijkt me wel mooi.

Is idd een mooie bezel zo! Oogt net wat sjieker ofzo. :+1:

1 like

Die dikke rand om de bezel insert stoorde me mateloos. Idem dito voor alle coin bezels op de markt. [quote=“MotoSkooly, post:4, topic:133221”]
Hij komt iets hoger te liggen op de standaard bezel maar mij stoort het niet
[/quote]

Maar nog wel onder de bezel rand toch? Anders heb je iets niet goed gedaan.

En wie heeft die wijzers zo ontzettend scheef in die SKX gezet? Poeh, het is om van te huilen. Zo had ik het zelf nooit gedaan.

Nope, erboven. En ja, heb iets verkeerd gedaan maar dat is een knullig verhaal dat ga ik niet op HF uit de doeken doen :joy:

1 like

Het is mij een raadsel hoe je een bezel insert er verkeerd in kan plakken.

Je pakt lijm (epoxyhars), een insert en je lijmt hem in de bezel. VoilĂ , de HanDavinci tutorial.

1 like

Mooi ding, zit een een ander bezel in?

Nee, de bezel is origineel, maar de aluminium inlay is vervangen voor een ceramische met een rode driehoek rond de dot.

2 likes

Niemand nog mooie foto’s van bezel swaps die mij kunnen inspireren? :wink::clap: