Ik hoop dat ik op de goede plek zit om deze vraag te stellen:
Hoe krijg je de bezem van een TH Kirium (zo heet hij geloof ik) af zonder het horloge kapot te maken? Ik heb het met een paar hulpmiddelen geprobeerd maar durf er niet meer kracht op te zetten uit angst dat ik het hele deel vergruis. Het is een horloge van een vriend die ik als gunst voor hem aan het opknappen ben. De meeste onderdelen waren nog gewoon te bestellen maar het schuur- en polijstwerk is na een jaar of 20 intensief dragen wel aanzienlijk. De kast met bezem ziet er zo uit:
Dank je wel. Ik heb het met meerdere tools geprobeerd, met 2 verschillende bezeltrekkers, mesje, speciaal bankschroefje om ze te verwijderen maar het ding zit als een huis. Meer kracht kan ik er niet echt op uitoefenen…iemand nog een idee?
Ik heb met wat meer moed na jullie berichten iets meer kracht gezet en wat harder gedraaid. Het onding kwam er nu opeens af. Er zit zoveel vuil in de rand dat ik snap dat het niet zo eenvoudig was om ertussen te komen, harde zwarte prut die niet meegeeft. Straks eerst maar eens een uur in de ultrasoon om 15 jaar vuil weg te werken.