Hallo allemaal,
Ik heb een horloge waarvan de bezel niet goed uitgelijnd is met de wijzerplaat. Is hier op een makkelijke manier iets aan te doen? Iets wat ik zelf zou kunnen doen of moet dit gebeuren door een horloge maker?
Groet,
Kasper
Hallo allemaal,
Ik heb een horloge waarvan de bezel niet goed uitgelijnd is met de wijzerplaat. Is hier op een makkelijke manier iets aan te doen? Iets wat ik zelf zou kunnen doen of moet dit gebeuren door een horloge maker?
Groet,
Kasper
Draaien?
Bezel insert verwijderen d.m.v. heet water en vervolgens terug aanbrengen met hypo cement?
Oef dat klinkt te moeilijk voor mij.
Wat voor horloge is het? Als je een 120 kliks bezel hebt zou je hem misschien los kunnen halen en hem opnieuw kunnen monteren. Misschien dat ie dan net goed valt.
Anders de inlay er inderdaad vanaf halen, bezel zo draaien dat ie goed zou moeten staan en de inlay dan opnieuw erop lijmen.
Je kunt als het goed is ietsje doorschuiven, net voor je een klik te ver gaat, om de bezel goed uit te lijnen.
Hoe haal je een bezel los?
Ligt aan het horloge. Kijk ff op YouTube. Staan zat filmpjes op. Makkelijk zat in de meeste gevallen.
Dit zo lezende: ga naar een horlogemaker
Dat denk ik dus ook
Een beschadiging is zo gemaakt…
Ja dat wil ik dus niet hebben. Maar is dat uitlijnen een moeilijk klusje voor een horlogemaker? Of kan hij dat zo doen waar je bij staat?
Merk ?
Type ?
Kwartiertje als je alles bij de hand hebt. Dit inclusief drogen van de lijm als het meezit.
Maar ze moeten er maar net tijd voor hebben hè.
Zoek eens op YouTube naar “change bezel” of “bezel inlay”.
Als je een horloge band kunt inkorten kun je dit ook.
Seiko, samurai “save the oceaan”
Hoe kom je erbij. Nog nooit qc problemen met Invicta gehad.
Lopen allemaal redelijk accuraat, prima afwerking, etc.
Alsjeblieft. Heb niet gekeken of de inlay er ook afgehaald wordt. Dat mag je zelf doen