Bezel van mijn monster draait steeds stroever

De bezel van mijn monster gaat ook erg stroef en net zoals anderen al zeggen je moet eigenlijk het horloge al afdoen wil je hem kunnen draaien.

Nu gebruik ik deze functie ook niet vaak dus vind het ook niet super storend maar bij mijn bfk gaat hij wel erg soepel.
Dus misschien echt een kwaaltje van bepaalde seiko’s als ik het zo lees.

Ga de douche truc ook eens proberen.

Ik zou hem iig eerst eens een etmaaltje in een badje laten weken.
Beetje lauwig water, klein beetje afwasmiddel en de boel de tijd geven.
Of gewoon royaal bewerken met slotspray…

louis Schreef:

B)-

Dat zijn de betere oplossingen:D

Ik doe er altijd naaimachine olie tussen. Meestal blijft dit een tijdje goed. Maar wat Bert zegt, grafietpoeder blijft de beste oplossing. Ik gebruik het altijd voor sloten en heb nog nooit problemen gehad.

Slotspray is de vloeibare versie van grafietpoeder…

Norton Schreef:

louis Schreef:

B)-

Dat zijn de betere oplossingen:D

Ik doe er altijd naaimachine olie tussen. Meestal
blijft dit een tijdje goed. Maar wat Bert zegt,
grafietpoeder blijft de beste oplossing. Ik
gebruik het altijd voor sloten en heb nog nooit
problemen gehad.

Even een oud topic nieuw leven inblazen. Ik zit ook met hetzelfde probleem: De bezels van mijn duikers beginnen steeds moeilijker te draaien.

Nu wordt hier het meest grafietpoeder genoemd als beste oplossing. Nu wil ik dat ook wel eens proberen. Daarom mijn volgende vraag:

Hoe gebruik je de grafietpoeder om de bezel weer soepel te laten draaien? M.a.w., moet daar dan ook de bezel voor verwijderd worden?

:point_up_2: :point_up_2: :point_up_2:

Heb laatst een Steinhart van MP gekocht met hetzelfde probleem. Je wilt niet weten wat er onder se bezel zat. :face_vomiting:

Schoon gemaakt met vochtige doekjes en alles liep weer als nieuw.

1 like

Vroeger veel gedoken. Mijn duikhorloge ging mee onder de douche, onder de douche flink de duikring draaien. Gaat al jaren goed. Nu al een hele poos niet meer gedoken en die ring draait nog steeds prima.

1 like

Ik douche vrijwel alleen maar met mijn duikers, buiten die enkele keer dat zij het zwembad of de zee in gaan tijdens de zomer, en toch gaan zij steeds stroever draaien. De bezel onder stromend douchewater draaien, lijkt bij mij geen resultaat te geven.

Dus, grafietpoeder is dan niet nodig?

Nee - heb ik niet gebruikt. Bezel er weer opklikken en klaar.

1 like

Tandenborstel, water en een drupje dreft

1 like