Bezel van Seiko draait te soepel?

De bezel van mijn skx009 draait een stuk soepeler dan die de skx007 die ik had. Overigens draaide de bezel van mijn skx007 onder water een stuk makkelijker dan boven water. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn?

Eens ervan wippen en de bezel retainer (dat draadje ) controleren. Soms is die te ver ingeduwd. Even eruit wippen en er terug in schuiven en de spanning is weer op punt.

Hoe krijg je de bezel er veilig af gewipt dan?

Iemand?

met een ā€œBezelafwipperā€ā€¦ Kastmes is meestal wel afdoende… maar plak de boel wel af om krassen te voorkomen…

er bestaan ook speciale ā€œBezel-afnemersā€ die met 4 ā€œvingersā€ rondom de bezel er recht afdrukken…heel mooie apparaten… maar erg duur…

Ga eerst langs de juwelier kijken of die het wil doen, anders zelf proberen maar vind het wel tricky

Ben net langs geweest bij de juwelier, en die zag natuurlijk gelijk dat het om een japans model ging. Omdat het lastig was om dan aan onderdelen te komen en bang te zijn iets te slopen, wilde hij hem wel op sturen naar Seiko en dat ze daar aan de slag gaan met de bezel, zitten wel kosten aan voor 70 euro maar die neem ik dan maar voor lief, stoor me er gewoon aan :slight_smile:

Was trouwens aan het denken er zit toch 1 jaar garantie op, zou Seiko Nederland dit kosteloos willen verhelpen?

Handje schelpzand uit de kanarie kooi, en uw probleem is opgelost :smiley:

Nah dat klinkt niet zo lekker denk ik :slight_smile:

Je moet ook niet bij een juwelier zijn voor een horloge reparatie :wink:
Zit er nog garantie op? dan garantiekaartje bijvoegen en op laten sturen.
Dan zullen ze dat denk ik wel onder garantie oplossen als er verder geen zichtbare oorzaak is waarvan hun kunnen zeggen dat het de schuld van de klant is.

Dat was de oplossing jaa, helaas ligt het garantiebewijs in de container :frowning:

Geloof het of niet, maar in de ā€˜modders’ community is het wel ā€œgangbaarā€ om flosdraad rond de bezel te draaien zodat ie strakker gaat lopen… :grin:

Lijkt me nou ook niet optimaal, Horloge gaat naar Seiko Nederland kijken wat hun ermee gaan doen.

Oeps dat wordt betalen dan :smile:

Jup helaas wel

Mijn 5 verschillende seiko bezels draaiden allemaal anders, dwz met verschillende wrijving.
Denk dat er geen standaard wrijving binnen de seiko producten is (uitgezonderd de GS lijn) en dat seiko er niets aan zal veranderen wanneer je het op stuurt.

Ze fixen het maar boeit me niet hoe :smile:
Zou het trouwens echt onzin vinden als ze er niks aan doen, mag toch verwachten dat een goedkopere Seiko ook aan de productspecificaties mag voldoen.

En terecht, ik geef je volledig gelijk!

Niet goed bezig Raider.

Teveel haast maakt verkeerde beslissingen.

Ik zou voor een DIVER’S 200m gaan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Neemt niet weg dat een horloge van dit merk
in orde dient te zijn.

Grt.