Goedendag ik heb een Seiko SNZH57 binnen gekregen Japanse versie, mijn broertje bezit een skx007 als ik hier aan de bezel draai voel ik enige weerstand, de SNZH wat ik bezit draait gewoon veeel soepeler, en bijna geen weerstand.
Zijn er hier mensen die ook een SNZH bezitten en dit kunnen bevestigen of dit normaal is?
Kun je zorgen dat je bezel minder soepel gaat draaien of is dit niet mogelijk?
Ik heb een aantal variaties van dit model gehad (wit, blauw, zwart, bicolour en een paar mods). Bij alle draaide het net zo als bij een SKX007 en inderdaad met enige weerstand (komt waarschijnlijk door de rubber dichtingsring).
De enige keer dat ik soepeler draaide was toen ik de rubberen ring vergeten was terug te plaatsen
Klikken doet het horloge zeker wel, maar hij draait gewoon veel soepeler dan de skx007. Als jullie rustig aan de bezel draaien van de SNZH zien jullie dan ook dat de bezel ietsje naar boven komt als je er van de zijkant naar kijkt? Volgens mij is er verder ook niet veel aan te doen toch?
Bij mijn SKX009K was de weerstand van de bezel oke, maar bij mijn SKX011J gaat het eigenlijk ook te makkelijk… Beiden nieuw gekocht… Productietoleranties zeker?
Ja als je heel goed kijkt wel ja, maar dat hoort gewoon zo, no big deal verder. Veel om de pols doen en ervan genieten want het is een mooi klokkie Laatst vroeg iemand of het een Rolex was, lol.
The 120-click unidirectional bezel is nicely proportioned to the watch, though it does not appear to be as wide or rotund as that of the Fifty Fathoms. It turns with a satisfying click and has substantial resistance, that is to say you wont accidentally turn it.
Uit ervaring met 2xSNZH53, 1xSNZH55, 2xSKX007 en een SKX779 sprekende zit er nog wel wat variatie in. Over het algemeen hebben ze redelijk wat weerstand en maken ze een erg degelijk geluid bij het klikken. Echter heb ik er ook 2 gehad (beide SNZH’s) waarbij de bezel veel blikkeriger klikt en veel makkelijker draait. Bij deze zat het verschil in het horloge zelf gezien een bezel swap met een degelijk klikkende bezel een rammelende bezel opleverde. Waar het verschil hem echter in zit… Geen idee.
lijkt mij normaal. je kan deze horloges ook niet met elkaar vergelijken.er zit toch een groot kwaliteits verschil tussen deze twee horloges. er is pas iets mis met de bezel als hij stroef of helemaal niet draaid.
Heeft het nog zin dan om de bezel los te laten halen? Anders laat ik de juwelier er eens naar kijken, het zal toch niet dat er geen afdichtring onder zit?
Zou die bezel 2 kanten op moeten kunnen draaien? (Kan het zo snel op google niet vinden).
Ik heb alleen ervaring met mn SKX007, geen idee hoe het bij een SNZH57 zit. Van die SKX007 heb ik de bezel er wel eens af gehad om de weerstand iets aan te passen. In de bezel ligt een heel dun metalen ringetje met een opstaand haakje. (deze: ht tp://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mxLcFBpHRxIh_IISsbBMDSA.jpg) Dat opstaande haakje zorgt voor de 120clicks, en voorkomt ook dat de bezel de verkeerde kant opdraait. Toen ik dat ringetje niet terugplaatste (experimentje) draaide de bezel met veel minder weerstand. Misschien heb jij een defecte te pakken waar dat onderdeel ontbreekt? En als het er wel in zit kan je -net als ik- voorzichtig het haakje iets omhoog buigen om de weerstand van de bezel te verhogen.